T Skrev:Jo den havde jeg godt kigget på, men jeg får det helt skidt af at kaste penge efter en knallert jeg skal af med Men sådan er vilkårene jo. Men så kan jeg også øve mig i at skifte cylinder, det kan være nogen skulle skrive en officiel guide til cylinder skift Wink Wink.
Du starter med at pille plastikken(blæserkappen) omkring cylinderen a', finder en 10'r eller 11'r topnøgle, og så løsner du de 4 møtrikker ved topstykket. Så tager du topstykket og toppakning a'. Udstødningen skal også a', så her skruer du alle bolte/møtrikker a', så du kan komme til cylinderen uden problemer.
Dernæst tager du fat omkring cylinderen med een hånd og lirker den lige så forsigtigt a' til lige før stemplet "falder" ud. Her kan du så bruge den anden hånd, eller ligge en flad lille plade, evt en klud der dækker hele pindboltenes længde, så stemplet ikke rammer pindboltene( kan lave ridser i stemplet).
Bundpakningen skal jo også væk, og den kan være svær at få a' i hel tilstand, så her er en hobbykniv(dem af plastik) et godt værktøj til at få den helt a' uden at der må sidde så meget som en lille bitte stump af den, tilbage på kanten. Husk at komme en klud i hullet, så rester fra pakningen ikke lander i krumtappen. Brug evt en støvsuger til at få rester op fra krumtappen(hvis der alligevel skulle være faldet noget ned i den.
Sæt en lille tragt på mundstykket af slangen, montér en benzinslange på tragten, så du kan komme helt ned i krumtapshuset, og sug skidtet op
.
Så skal du have stemplet a', her skal du bruge en spidstang til at få G ringene ud. Det er faktisk nok, at pille den ene G ring ud og så skubbe stempelpinden ud, med en skruetrækker der passer i hullet på "pinden"
fra den side hvor den anden G ring sidder. Eller også tager du begge G ringe ud, og så skubbe pinden ganske langsomt ud(uden for meget vold).
Er der spørgsmål til dennne smøre, så spørg løs
.
Billeder af processen, kan muligvis arrangeres.