Søg Garagen Hej Gæst! Register

Trækker ikke ordentligt op af bakke ?
#37
sukedk2001 Skrev:Øh, nej

Vi kommer fra, at du snakkede om noget du ikke havde styr på...
Derud over kan det ske på alle maskiner... også dine

Øh, jo.. Det gør du jo...

Og ja det kan ske på alle maskiner, også mine, men har aldrig hørt om det, og det har aldrig sket for mig....
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
henrikoo1993 Skrev:Jeg skrev ikke at der var forskel på olien, men om man købte den olie i en af de fineste butikker i hele europa, eller man gik ned i bilka eller en tankstation og købte olien.... Det er det jeg mente med at prisen er ligegyldig, olien er den samme..!

Det du skrev var, at "olie er olie", og at "alle olier er lavet af det samme", samt at "den fineste og dyreste olie" ikke er bedre end den billigere, du kan købe i Bilka og på tanken. Derfor var der ingen grund til, at "vi skal have 50 forskellige olier".

Du skrev ikke, at det var ligegyldigt, om man købte f.eks. en Castrol Power R2 i en dyr forretning eller Castrol Power R2 på tilbud i Bilka. Hvis olien ikke er for gammel i Bilka (datomærkning :wink: ), skal du selvfølgelig købe den der, hvor den er billigst.

Da "olie er olie", siger du, at det er ligegyldigt om der står Castrol Power R2 eller Castrol Act Super TT på dunken - det er det samme, der er i dem. Nu har jeg bevidst taget to kvalitetsolier, der begge kan bruges, men det er absolut ikke det samme, der i dunkene, og de dækker hver, et særligt behov. Du skal nok ikke bruge den billigere SuperTT på en hårdt presset maskine, men på den anden side, er der er heller ingen grund til, at bruge den dyrere Power R2, på en almindlig "gadetunet" maskine - det ville vær "overkill".

Olie, er ikke bare olie.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#39
kragen Skrev:Det du skrev var, at "olie er olie", og at "alle olier er lavet af det samme", samt at "den fineste og dyreste olie" ikke er bedre end den billigere, du kan købe i Bilka og på tanken. Derfor var der ingen grund til, at "vi skal have 50 forskellige olier".

Du skrev ikke, at det var ligegyldigt, om man købte f.eks. en Castrol Power R2 i en dyr forretning eller Castrol Power R2 på tilbud i Bilka. Hvis olien ikke er for gammel i Bilka (datomærkning :wink: ), skal du selvfølgelig købe den der, hvor den er billigst.

Da "olie er olie", siger du, at det er ligegyldigt om der står Castrol Power R2 eller Castrol Act Super TT på dunken - det er det samme, der er i dem. Nu har jeg bevidst taget to kvalitetsolier, der begge kan bruges, men det er absolut ikke det samme, der i dunkene, og de dækker hver, et særligt behov. Du skal nok ikke bruge den billigere SuperTT på en hårdt presset maskine, men på den anden side, er der er heller ingen grund til, at bruge den dyrere Power R2, på en almindlig "gadetunet" maskine - det ville vær "overkill".

Olie, er ikke bare olie.

Olie er olie, og det holder jeg fast i..! Grin

Er da godt klar over at man kan vælge mellem flere forskellige, men gør man som mig, køre ud til tankstionen og vil købe en 2-taktsolie, så har man 2 valg muligheder, og den ene er til plæneklipper, og den anden er til større maskiner (scooteren, knallerter osv.) Der kan man vel ikke sige at jeg gerne vil se deres kæmpe lager med olie, så jeg kan få den rigtige.... Niks.. Jeg vælger den som der står "2-taktsolie til større maskiner", for det er den olie lavet til.... Og om du så gik ud til en butik som ville have 100 kr. for 1 L 2-taktsolie som sjovt nok også er til større maskiner (scootere, knallert osv., lige meget hvad den hedder osv.) så giver det det samme som hvis man kørte ud til tankstationen og købte en 2-taktsolie som også er til større maskiner (scootere, knallert osv..)

Selvfølgelig er der forskel på om det er til en racer, eller std. scooter man køber olie til.... Men i det her tilfælde er det ca. midt i mellem, og det vil jeg mene at der er fuldstændig ligemeget hvilken olie han køber... Olie er med i forbrændingen og den er også med til at smørre...! Om du så købte en ganske almindelig olie eller en racer, vil de begge smørre og blive forbrændt NÆSTEN ENS.......
Svar
#40
henrikoo1993 Skrev:Olie er olie, og det holder jeg fast i..! Grin

Er da godt klar over at man kan vælge mellem flere forskellige, men gør man som mig, køre ud til tankstionen og vil købe en 2-taktsolie, så har man 2 valg muligheder, og den ene er til plæneklipper, og den anden er til større maskiner (scooteren, knallerter osv.) Der kan man vel ikke sige at jeg gerne vil se deres kæmpe lager med olie, så jeg kan få den rigtige.... Niks.. Jeg vælger den som der står "2-taktsolie til større maskiner", for det er den olie lavet til.... Og om du så gik ud til en butik som ville have 100 kr. for 1 L 2-taktsolie som sjovt nok også er til større maskiner (scootere, knallert osv., lige meget hvad den hedder osv.) så giver det det samme som hvis man kørte ud til tankstationen og købte en 2-taktsolie som også er til større maskiner (scootere, knallert osv..)

Selvfølgelig er der forskel på om det er til en racer, eller std. scooter man køber olie til.... Men i det her tilfælde er det ca. midt i mellem, og det vil jeg mene at der er fuldstændig ligemeget hvilken olie han køber... Olie er med i forbrændingen og den er også med til at smørre...! Om du så købte en ganske almindelig olie eller en racer, vil de begge smørre og blive forbrændt NÆSTEN ENS.......



Jeg ku så aldrig drømme om at fodre min PGO, med andet olie en Motul
Svar
#41
henrikoo1993 Skrev:Olie er olie, og det holder jeg fast i..! Grin

Du er er altså en af den slags unge mennesker, der ikke gider lytte til den lidt ældre generation. Skam dig Griner.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
Søren26 Skrev:Jeg ku så aldrig drømme om at fodre min PGO, med andet olie en Motul

Det er jo så op til dig mester.. Smil
Svar
#43
Jps Skrev:Du er er altså en af den slags unge mennesker, der ikke gider lytte til den lidt ældre generation. Skam dig Griner.

Jeg vil gerne lytte, men giver mig ikke så let... Smil

Man kommer ingen steder hvis man giver op hele tiden...! Grin

Men jeg vil nok også sige, at jeg er en af de unge mennekser som er ligeglad med hvilken 2-taktolie som kommer på min scooter, bare det er 2-taktsolie....... Grin
Svar
#44
Nu i snakker om olie. Hvilken olie er bedst til en Malossi sport cylinder
Svar
#45
henrikoo1993 Skrev:(...) Olie er med i forbrændingen og den er også med til at smørre...! Om du så købte en ganske almindelig olie eller en racer, vil de begge smørre og blive forbrændt NÆSTEN ENS.......
Olien er der, for at smøre og køle. Intet andet. At den i en en totakter, desværre, også skal brændes af, er netop problemet, og årsagen til, at man skal have helt styr på "renheden" i basisolien, så man kan tilsætte de rette additiver, så den smører optimalt og soder mindst, under de givne individuelle betingelser, der gælder de forskellige motorer . Jo "renere", man vil have det, desto mindre får man ud af den olie, man begynder med - og det koster altså penge, tid og viden. Jeg kan hurtigt finde en billig 2-t olie, der laver en lang røghale fra udstødningen, og får den til at dryppe "tjære", eller en "mildere" udgave, hvor tilsodningen ikke er så åbenlys, men først bliver åbenbar, når maskinen begynder, at køre dårligt, og det viser sig, at potten er kokset til, og stempel og ringe er fyldt med koks. At der er forskel på olier, er altså ikke en trossag, men blot en konstatering af faktum, som du ikke kan affærdige med et postulat om det modsatte. Man kan leve i lykkelig uvidenhed om relevant faktualitet, men fremturer man, mod bedre vidende, og af ren stædighed, grænser det til nonsens. Vi kommer det derfor ikke nærmere, end at du vil fastholde, at brugen af den billigste olie, ikke adskiller sig fra brugen af en dyrere olie, idet de begge, ifølge dig, opfylder samme behov, og har samme effekt. Det kan folk så tro på, eller lade være med :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Olie er ikke bare olie. Der er viiterligt forskel på kvaliteten og standarden i de forskellige olier der kan købes, selvom de i sidste ende har samme grundformål, nemlig smørring og køling.

Jeg vil dog ikke medgive at en dyr olie er bedre end en billig olie, det er langt fra tilfældet den korrekte sandhed. Man kan snildt være "heldig" at købe en billigere olie, der har de samme standarder som en dyr olie, dvs samme smørreevne og køleevne, men der kan så være tilsætninger i, som gør at olien stiger i pris, men dens egenskab bliver ikke forbedret.
Olie har endnu et formål, når vi snakker motorolie, nemlig at samle urenheder op, og det er denne evne til dette, der som oftest er værd at kigge efter. Denne gør sig naturligvis ikke helt gældende når vi snakker olie til brændstof blanding, altså 2takts olien.

Olie er en større videnskab, og en lære som utroligt mange mekainkere kunne have behov for at lære. Jeg har før været udsat for at få en forklaring på et autoværksted ala denne : "Jo du skal have fuldsyntetisk olie på din motor, ellers brænder du dine lejer af hurtigere, da fuldsyntetisk olie løber lettere og derved kommer hurtigere rundt i motoren ved bla koldstart".

Jeg har eksperimenteret en del med olier, på mine tidligere turbo tunet bilmotorer, og hvis der er noget der skal være iorden på en hårdt trimmet turbomotor, så er det køling, brændstof og olie.
Svar
#47
Nå bedst som jeg troede at alle problemer nu var klaret, så dukker der selvfølgeligt et nyt op.

Nu går den pludseligt ud igen, det kan ske under kørsel men også når man holder i tomgang. Den tager ikke gassen ordentligt, når man lige har startet den, den lyder nærmest som om den drukner.
Når den så går ud, så kan man tørne i 5-20 sekunder på elstarter, og så starter den igen. Kort efter går den ud igen, og man kan tørne starter igen, og efter lidt tid starter den igen. Jeg måtte gøre det 4-5 gange her til aften.

Det skal lige siges at jeg i eftermiddags, forsøgte at komme problemet til livs, ved at skille karburator ad igen for gud ved hvilken gang, alt blev pillet ud af den, og alt blev renset og fik med trykluft. Jeg målte auto choker igennem, den har ca 7,5 Ohm modstand, hvilket er perfekt, og jeg testede med at give den 12V, og den udvider som den skal.
Havde luftskrue og tomgangsskue ude og rense begge, havde begge dyser ude og rense dem, flyder, bundkar og selve karburatorhus blev renset og det samme gjorde spæld og nål.
Men altså lige lidt hjælper det.
Jeg er ude i konspirationsteorier her, kan det være det uoriginale benzindæksel jeg har købt og sat på, der er årsag til balladen ? Så vidt jeg kan se, er der ikke noget udluftningshul i det dæksel, selvom der jo skal være det. Det kan godt tænkes det er der, men jeg kan i så fald ikke se det.
Jeg aner simpelthen ikke mine levende råd snart, for den kører ok i et par dage, og pludseligt skaber den sig igen.

Ting der er forsøgt indtil nu :
Karburator renset totalt
Benzinfilter skiftet
Karburator justeret
Auto Choker målt igennem
Ny originalt luftfilter og luftfilter kasse
Karburatorvæske i benzin (en hættefuld til en tankfuld benzin)
Tændrør kontrolleret og renset (der er ikke bæ på det, det er helt rent)
Ny udstødningspakning

Det skal siges at når den kører, så kører den virkeligt godt, den tager fat og accelerer som den skal.

Jeg har brug for råd her, hvis nogle har erfaringen eller forslag. Alternativet er at jeg må køre den på værksted, hvilket jeg kvier mig lidt for, da det sikkert er en bagatel der er problemet.
Svar
#48
Hejsa...

Hvis du har mistanke om at dit uoriginale dæksel laver undertryk, så ville du kunne høre det når du skruet det af.

Tjekkede du den O-ring som sidder på chokeren og sørger for at den slutter tæt, for hvis den er blevet hård eller anden måde beskadiget kan det også bøvle.

Mvh
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: