Søg Garagen Hej Gæst! Register

drivrem
#1
Har lige skiftet drivrem på sach`en. Operationen foregik smertefrit og skulle så køre en prøvetur på dyret. De første 10-12 km gik det fint, da jeg pludselig mistede al trækkraft Spørgsmålstegn . Motor kørte fint, men ingen kontakt til baghjul overhovedet. Nå, fik fat i konen med trailer og fik dyret hjem. Dækslet af og Fortvivlethock: Spørgsmålstegn :x , remmen var splittet ad i atomer. Der var ikke en stump over 5 cm, og armeringen var viklet omkring akslerne på både vario og kopling Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn .Koplingen var så varm, at der gik en halv times tid før jeg kunne håndtere den, fik med megen bøvl viklet al ståltråden ud. Nå, jeg satte så den gamle rem på igen og ingen problemer Smil . Har kontaktet netbutikken Motomike, og de sender mig en ny rem. Har selv mine teorier om hvad der skete, men er der nogle gode bud fra andre herinde Idé Spørgsmålstegn .
Hilsen Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
max Skrev:Har lige skiftet drivrem på sach`en. Operationen foregik smertefrit og skulle så køre en prøvetur på dyret. De første 10-12 km gik det fint, da jeg pludselig mistede al trækkraft Spørgsmålstegn . Motor kørte fint, men ingen kontakt til baghjul overhovedet. Nå, fik fat i konen med trailer og fik dyret hjem. Dækslet af og Fortvivlethock: Spørgsmålstegn :x , remmen var splittet ad i atomer. Der var ikke en stump over 5 cm, og armeringen var viklet omkring akslerne på både vario og kopling Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn .Koplingen var så varm, at der gik en halv times tid før jeg kunne håndtere den, fik med megen bøvl viklet al ståltråden ud. Nå, jeg satte så den gamle rem på igen og ingen problemer Smil . Har kontaktet netbutikken Motomike, og de sender mig en ny rem. Har selv mine teorier om hvad der skete, men er der nogle gode bud fra andre herinde Idé Spørgsmålstegn .
Et par stykker Griner .

Elendig rem. Du har glemt, at presse remmen i bund i de bagerste remskiver, da du monterede den. Du har ikke spændt møtrikken på vario eller kobling ordentligt. Remmen har forkert størrelse eller vinkel. Da du har kørt, og nu kører uden problemer, med den gamle rem, udelukker jeg, at vario og kobling ikke er shimmet rigtigt op.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Hm, remmen i bund Spørgsmålstegn , har altid bare monteret, prøvekørt uden dæksel for at konstatere at både vario og kobling arbejder som de skal og sat dæksel på Udråbstegn Spørgsmålstegn .
Hilsen Max
Svar
#4
max Skrev:Hm, remmen i bund Spørgsmålstegn , har altid bare monteret, prøvekørt uden dæksel for at konstatere at både vario og kobling arbejder som de skal og sat dæksel på Udråbstegn Spørgsmålstegn .
Bare du har konstateret, at den går helt i bund begge steder, er det fint nok. Mange, monterer remmen, så den siddder helt ude på de bagerste remskiver, sætter variodækslet på, og tror så, at den helleige gral er vel forvaret - der er den ikke altid. Man bør derfor presse de bagerste remskiver fra hinanden med fingrene (husk, at dreje lidt på remskiven samtidigt), så remmen er i bund, inden man sætter dækslet på, og kører med maskinen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Okay Smil , Vinkel skrev du Spørgsmålstegn , hvordan sikrer man sig at den er ok Spørgsmålstegn , måske et dumt spørgsmål, men det giver jo mening hvis skiverne "kun" ridder på skuldrene af remmen, eller delvist Udråbstegn .
Hilsen Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
max Skrev:Okay Smil , Vinkel skrev du Spørgsmålstegn , hvordan sikrer man sig at den er ok Spørgsmålstegn , måske et dumt spørgsmål, men det giver jo mening hvis skiverne "kun" ridder på skuldrene af remmen, eller delvist Udråbstegn .
Det er lidt svært, at ændre på remskivernes vinkel, men jeg har da konstateret, at forskellige forhandlere sælger remme, til en specifik model, med forskellig længde, bredde og vinkel - det sidste tal i remdimensionerne, hvis de gider skrive det. Normalt er det 28 eller 30 grader. Jeg har endda oplevet flere remme, hvor de påtrykte mål ikke passede med virkeligheden Ond . Man skal iøvrigt også være opmærksom på, bare for at gøre det totalt forvirrende, at nogle fabrikanter af remme, angiver den indvendige omkreds, mens andre, angiver remmens udvendige omkreds :? .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Okay, tak for svar Grin .
Hilsen Max
Svar


Forum spring: