Svar: 1
Tråde: 1
Tilmeldt: Apr 2010
Hej med jer!.
Jeg kunne godt tænke mig at tune min baotian scooter (ved ikke lige hvad den mere hedder).
Der er pillet ved CDI'en.
Alt andet er standart.
Har i nogen forslag eller links til hvordan man kan tune den
- Tage :)
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Tage9900 Skrev:Hej med jer!.
Jeg kunne godt tænke mig at tune min baotian scooter (ved ikke lige hvad den mere hedder).
Der er pillet ved CDI'en.
Alt andet er standart.
Har i nogen forslag eller links til hvordan man kan tune den
Hvis der er "pillet" ved CDI'en, så den ikke mere er begrænset, går jeg stærkt ud fra, at skiven så også er pillet - ellers skal det gøres omgående, da motoren ellers kan brænde af.
Ud over skiven og CDI'en, er der ikke meget, du kan gøre ud over, at skifte til en større cylinder. Dvs., hvis du vil have den op på mere, end ca. 55 ægte km/t, kræver det anden og større cylinder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
Tage9900 Skrev:Hej med jer!.
Jeg kunne godt tænke mig at tune min baotian scooter (ved ikke lige hvad den mere hedder).
Der er pillet ved CDI'en.
Alt andet er standart.
Har i nogen forslag eller links til hvordan man kan tune den
Hej Tage9900
Kan du lægge et billede herinde af den, så kan vi hjælpe dig med at finde modellen på den, og på den måde kan vi se om der sidder flere begrænsninger på den end CDI´en?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 104
Tråde: 23
Tilmeldt: Sep 2009
Micras.
Jeg kunne forestille mig at det var en ganske almindelig GY6 motor
Mvh. Casper.
Casper
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Phixion Skrev:Micras.
Jeg kunne forestille mig at det var en ganske almindelig GY6 motor
Mvh. Casper.
Det er ikke selve motoren, der er det vigtige her :wink: . F.eks. er Rebel en af de få, der alene begrænses af CDI'en via en føler fra koblingen, og derfor ikke har f.eks. en skive i variatoren. Hvis du kan finde en ledning, der går fra selve variodækslet til CDI'en, så har du ikke andre begrænsninger.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 104
Tråde: 23
Tilmeldt: Sep 2009
Jeg troede det var nogenlunde ens, ved alle GY6 motorer.
Thansen' GY6 scootere, af de nye kører vist også rundt med en føler ved koblingen..
Men man lærer jo hver dag. 8)
Casper
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Phixion Skrev:Jeg troede det var nogenlunde ens, ved alle GY6 motorer.
Thansen' GY6 scootere, af de nye kører vist også rundt med en føler ved koblingen..
Men man lærer jo hver dag. 8)
Har man en af de modeller, der har føleren, er det desværre meget let og fristende, hurtigt, at sætte en kontakt på, så man kan skifte mellem droslet og ikke-droslet - men det er selvfølgelig bundulovligt :wacko:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 182
Tråde: 15
Tilmeldt: Apr 2010
Hej. Jeg har en baotian BT-49-QT-9 ( det står på din udstødning hva det er for en ,på type skiltet )
Det du skal gøre er :
Fjern skive i vario.
Fjern luft begrænsninger der sidder i dit luftfilter. Sidder sådan en dut på slange på den del du får i hånden når du skilller filteret ad. den er lige til vippe ud.
Køb en avancerende Tænding. koster 250kr
Køb en lidt større dyse til karburatoren, mellem 86 og 94.
Så er ægte 55Km/t bestemt at opnå ( ca 70 på spedometeret )
Ned af let bakke har min nået en fart på 71km/t på GPS. Nålen havde passeret Max på spedo med en ½ cm. altså ca 85km/t