Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hviken Kina MC
#1
Hej Alle.

Jeg skal igang med kørekortet først i næste måned, og er allerede nu begyndt at kikke efter en MC. Grin

Det er måske et spørgsmål der har været vendt mange gange, men det jeg har fundet, har været "gamle" svar, derfor prøver jeg.

Jeg har kik på flere cykler, mest disse .

Lifan 250-4 til Kr. 9.995 (Billigt, ikke?)
Lifan King 250 til 12.995 ( Hvad er forskellen på den billige 250-4?)
Jincheng 250-6 til 17.995 (Synes den ser afsindig flot ud)
Regal Raptor DD250E til 17.995 (Har hørt at crom og maling er i langt bedre kvalitet)
Jinlun 250-5 til 14.995 (Er den bedre eller dårligere end Lifan?)

Jeg er interesseret i om jeg skal give 10.000 for den billigste, eller om der er økonomi i at købe en Raptor eller Jincheng. Følges pris og kvalitet her? Hvad med hastigheden, er den den samme?
Rust på de forskellige modeller?

Fyr løs, jeg mangler input. Grin

Jeg er jyde, og vil have det bedste, billigst. 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej
Jeg har også hørt at Regal skulle være af en bedre kvalitet, men jeg vil følge dette indlæg da jeg selv og vil have en mc en dag.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#3
Regal Raptor er en klasse bedre end de andre, når det kommer til rust, motorydelse og finish.

Lifan, Jinlun, Fym og hvad de nu ellers hedder, er bund og grund samme chopper, dog med lidt forskelligt udstyr og nogle andet ledningsnet.
De kan fås brugt fra omkring 5000kr med under 5000km kørt, da de generalt har et dårligt rå hos folk. Jo, de ruster mede end en Honda, men den koster så også 5x så meget.
Deres svage side er samlingerne. Men hvis man kontrollere dem, giver dem en gang syrefri silikone og en strips, får du ikke mange problemer der.

Hvis du går hen på et af de større mc forums, vil de nok grine af en 250ccm kina mc, og sige at minimum er 500ccm, og en kina cykel er rustet op inden den har forladt salgslokalet. Når man så ser deres store 1000cc,+ "touring" maskiner, kan man jo kun smile af dem. Vi er en del der kører en hel del længere om året, end deres 1000ccm maskiner gør, selvom vi kun har 50-80ccm.

Som en billig begynder mc, er det bestemt ikke et dårligt valg. Det koster ikke det vilde at ligge den ned, da der ikke er dåre kåber og reservedele der skal udskiftes. Med lidt håndværktøj og lidt info, er de til at lave selv, uden man skal på værksted med dem hver gang. Det kræver ikke et store lån at komme igang med at køre. Du får ikke en gennemtæsket 10-15 år gammel maskine, du ikke ved hvor meget den har gået igennem.

Svar
#4
Du må nok vente, til LETSINDIG dukker op i forummet igen, og ser dit indlæg. Han kender dem alle forfra og bagfra :wink: . Han har godt nok ikke givet lyd fra sig et par måneder, men forsøg da med en PB.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Tak for svarene indtil videre. Grin

har skrevet til LETSINDIG, så må vi se om han blander sig i debatten.

Mvh..Søren
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Du kan kigge forbi deres side og selv danne dig et indtryk.

http://kinojserklubben.dk/

Jeg har selv læst det meste af deres forum igennem, da jeg ville danne mig min egen mening og ikke bare få den generalle "kine lort" mening der er på mange mc forums.

Et ganske godt forum der har samlet en del viden om de små maskiner. Som her har de også været igennem den store olie, vindskærm og gearing snak. Fra de store spørgsmål i starten til hvordan man stillede ventiler og skiftede olie, til nu hvor nogle bygger deres maskiner om, og har en stor samling og erfarring i gearing og de fleste lednings diagrammer til deres maskiner.

Svar
#7
Jeg har haft en regal raptor 300 ccm, og vil til enhver tid vælge sådan en iigen hvis jeg skulle have en Kina maskine. Om det er en 125, 250 eller 300 har ingen betydning for kvaliteten. Lak og chrome bliver ofte fremhævet som af europæisk standart, og er da også klart bedre end på andre og billiger maskiner jeg har set. Maskinen er en gammel gennemtestet kopisag fra Honda, som efter korrekt tilkøring og overholdte service kan køre og køre. Desværre har den korte serviceintervaller, 2000 km, hvilket betyder at den skal serviceres to eller tre gange i sæssonen. Det kan blive dyrt hvis ikke man gør det selv, og heldigvis er den lige til at gå til for "gør det selvmanden eller damen" Den er ikke nogen hurtigløber, og er heller ikke specielt økonomisk ca 20 kml hvis man køre lidt frisk. (300 ccm versionen, 250eren er nok bedre) El systemet kan drille lidt, men kan man et voltmeter er man godt hjulpet, og efter de gængse småfejl er rettet giver det ikke større problemer. Jeg synes regal raptor er en billig, men gedigen og ganske udemærket mc der giver masser af køreglæde til få øre pr kørt km, og stiller man ikke for høje krav til den, og tager den for hvad den er, så er man en glad ejer i mange år. Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
#8
Hej Miv75

Det lyder rigtig godt med Raptoren.
kender du til Jincheng maskinerne? Jeg så en 2006 model ved en forhandler, der havde kørt 3000 km. Der var ikke noget at se på lakken eller cromet. Pæn og velholdt.

Jeg skal nok indrømme at jeg synes den er den pæneste, men hvis ikke den bliver ved med at være det, og går i stykker hele tiden, så kan det være ligemeget.
Svar
#9
Kender dem desværre kun af udseende, har kun kigget og følt på dem så ved ikke hvordan de kører. Jeg synes du skal købe den du bedst kan lide, og det gælder både udseende og kørekomfort. Det er jo træls at købe en fed mc som man ikke kan køre på fordi den ikke passer til sin kropsbygning, og omvendt træls med en mc man sidder godt på, men ikke gider køre fordi den er grim. Så du må ud at prøvekøre en masse bikes, surt hva hehe Grin Jeg tror at de helt billige cykler også kan holde i det lange løb, hvis altså man passer og plejer dem korrekt. Men ingen tvivl om at de kræver mere knofedt end de lidt dyrere mærker, og så må man gøre op med sig selv hvor meget "skruetid" man vil invistere i ifht "køretid" :wink:
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
....Og så lige et tillægs spørgsmål.

Når i har købt en ny kineser, giver i så listeprisen, eller skal man "prutte" :wink:
Svar
#11
Man skal ALDRIG give fuld pris, med mindre man vil snydes. Min regal raptor stod til 29,995 plus levering, men fik den til 24000 incl levering. Min Hyosung stod til 65000 plus levering, jeg gav 45000 med levering, og min Ford Fusion stod til 205000 plus levering, jeg gav 160000 med. Så som du kan se, er der mange penge at spare ved at presse forhandleren lidt. De penge du spare kan du jo så bruge på noget ordentligt mc tøj, hjelm og handsker Grin
livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang
Svar


Forum spring: