Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scarabeo rasler
#1
Når jeg har kørt et godt stykke (2,5-5 km vil jeg skyde på) begynder min Scarabeo at lave nogle raslelyde. Nogen idéer om hvad det kan indikere?

Edit: Kan også have problemer med at starte motoren om morgenen og aftenen; vil skyde på at synderen er temperaturen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
PartyBoy Skrev:Når jeg har kørt et godt stykke (2,5-5 km vil jeg skyde på) begynder min Scarabeo at lave nogle raslelyde. Nogen idéer om hvad det kan indikere?

Edit: Kan også have problemer med at starte motoren om morgenen og aftenen; vil skyde på at synderen er temperaturen.


Kan du komme lidt nærmere ind på, hvor de raslelyde kommer fra?
Mit gæt er, det kommer fra variatorsystemet?

Dit startproblem kan skyldes en defekt choker. Jeg kan ikke huske om der er manuel eler elchoker på?? Hvis der er manuel choker på, så sidder der en knap, eller lille håndtag på styret.
Svar
#3
Den plejer at starter efter jeg har fedtet rundt med chokeren, pedal og start-knap et stykke tid, men ville være lidt federe hvis den bare startede.

Jeg kan ikke rigtig forklare hvordan den lyder, men det er som om at den efter nogle minutter går fra at lyde 100% stabil, til at blive lidt nervøs give nogle lyde der ikke er der til at starte med. Det er sikkert ikke noget specielt, men da den er brugt og jeg ikke kender maskinen så godt, bliver jeg lidt bange for at jeg lige pludselig ender med at sidde i en bunke skrammel med styret i hånden.

Har lige kørt fra KBH til Hundested og tilbage igen da jeg skulle besøge noget familie og nogle venner, uden nogen problemer overhovedet, så måske er jeg bare unødvendigt nervøs.
Svar
#4
Raslelydene kan stamme fra lejer el. cyl, der først opstår når delene er varmet op. En slidt cyl. kan både rasle og give startproblemer.

(Det er svært at høre en lyd på skrift)
Svar


Forum spring: