Søg Garagen Hej Gæst! Register

baotian rebel trækker ikke hjælp
#13
Den kommer slet ikke ordentligt op i omdrejninger, den snurrer lidt rundt nede i de lave omdrejninger, og stiger og falder i omdrejninger selvom gassen er helt vredet rundt.

Jeg har igår aftes kontrolleret luftskruen, tændrøret og varioen, rullerne er meget slidt, luftskruen står som den skal, tændrøret er meget sodet, kan det alligevel være luftskruen, den er ellers skruet 2.5 omgang ud.

Det skal siges at knallerten kun har kørt 2050 km så umiddelbart kan det ikke være et voldsomt slid, min kæreste siger at knallerten aldrig har kørt optimalt.

Igår skulle vi have smidt den ned i kælderen, og kærestens lillebror, har en jog r og den trillede ganske hurtigt ned af indkørslen til kælderen, hvorimod denne rebel dårligt kunne trille ned uden hjælp, det skal siges at det er med motor slukket.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
zune Skrev:Den kommer slet ikke ordentligt op i omdrejninger, den snurrer lidt rundt nede i de lave omdrejninger, og stiger og falder i omdrejninger selvom gassen er helt vredet rundt.

Jeg har igår aftes kontrolleret luftskruen, tændrøret og varioen, rullerne er meget slidt, luftskruen står som den skal, tændrøret er meget sodet, kan det alligevel være luftskruen, den er ellers skruet 2.5 omgang ud.

Det skal siges at knallerten kun har kørt 2050 km så umiddelbart kan det ikke være et voldsomt slid, min kæreste siger at knallerten aldrig har kørt optimalt.

Igår skulle vi have smidt den ned i kælderen, og kærestens lillebror, har en jog r og den trillede ganske hurtigt ned af indkørslen til kælderen, hvorimod denne rebel dårligt kunne trille ned uden hjælp, det skal siges at det er med motor slukket.
Dit sodede tændrør, og de stigende og faldende omdrejninger, kunne tyde på, at der noget galt med lufttilførsslen. Har du tjekket, at filteret er rent, og at luftslangen fra filterboksen til karburatoren ikke er "klemt" nogen steder?

De 2½ omgang ud, er grundindstillingen på de fleste firtaktere, men det burde ikke have den store indflydelse på omdrejningerne ved fuld gas, da det styres af hoveddysen. Se evt. efter, om nålen i karburatoren sidder i det rigtige hak, og om membranen er tæt.

Når den ikke vil køre ordentligt i friløb, skyldes det oftest hængende bremser. Hiv den op på centerstøttefoden, og kontroller, at hjulene kan køre nogenlunde frit, når du drejer på dem. Er det forbremsen, der hænger, kan du give skiven en gang bremseskiverens fra thansen, og dreje forhjulet lidt frem og tilbage. Er det bagbremsen, der hænger, kan du forsøge, at løsne den lidt på møtrikken bagi ved bremsearmen. Hjælper det ikke, må du have skilt bagbremsen ad, og rense den. Det er især, den lille "pal", der skal skubbe på bakkerne, der har det med, at "gro" fast.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#15
Sodet tændrør er ihvertfald tegn på enten for lidt luft eller for meget bensin , oser den ikke en del ?? , den kan nemt svømme over når den har stået længe , altså svømmer ventil ikke lukker .
Som kragen siger , dine bremser hænger , det er sikkert den bageste , bremsenøglen sidder fast , du kan sikkrt løsne den ved at sprøjte rustfjerner på ,og bevæge bremsearmen frem og tilbage nogle gange , rusten sidder i reglen foruden , er det galt længere inde , så er det af med hjulet , og skille det ad og rense/smøre.
Er det forbremsen er det noget andet , stemplet i kaliber kan gro fast , så skal skidtet skilles ad og renses , men prøv kragens råd først og se hvad der sker.
Svar


Forum spring: