Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så begynder problemerne med Big2
#13
DarkSide Skrev:Nej da, du tager bare fat i styret og ser om der er slør i det, det kan især mærkes hvis du bremser ned med forbremsen og styret giver sig Smil

Jamen så fejler det ikke noget, for det er blevet testet ved de kørerture jeg har kørt efterfølgende. Syntes dog der var noget lige i tiden efter det dumme hul. Men det må bero på fordækket, at Big'en føltes mærkelig at køre på.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Gad vide om jeg kan få erstattet min "ødelagte" forgaffel og bagerste støddæmper og eventuelt de gummibøsninger som motorophænget "hænger" i, på grund af det dumme hul?

Erstatning.
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
50cc4ever Skrev:Gad vide om jeg kan få erstattet min "ødelagte" forgaffel og bagerste støddæmper og eventuelt de gummibøsninger som motorophænget "hænger" i, på grund af det dumme hul?

Erstatning.


Hvor slemt ser det ud med Big2
Svar
#16
Søren26 Skrev:Hvor slemt ser det ud med Big2

Jeg kan ikke selv vurderer det på anden måde end at den hopper under kørsel, uanset hvilket dæk jeg kører med, og det har den ikke gjort før (lige bortset fra de nye Schwalbedæk). Jeg kører lige nu med Schwalbe Ice, og de hoppede ikke på Big1, men det gør de på Big2, og i næste uge prøver jeg med nogle Kendadæk.
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
Tag et billed af hullet og kontakt kommunens teknisk forvaltning og brok dig så du kan få erstattet dine ting på scooteren som har taget skade for det er kommunen som skal søre for at der ikke er kæmpe måne kraterer i vejene Fortvivlethock: de må hoste op til at den kan blive lavet på et værksted så det hele bliver lavet på kommunens regning de skal hoste op ved kasse 1 8) .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Johannes Johansen Skrev:Tag et billed af hullet og kontakt kommunens teknisk forvaltning og brok dig så du kan få erstattet dine ting på scooteren som har taget skade for det er kommunen som skal søre for at der ikke er kæmpe måne kraterer i vejene Fortvivlethock: de må hoste op til at den kan blive lavet på et værksted så det hele bliver lavet på kommunens regning de skal hoste op ved kasse 1 8) .

Ja, det ved jeg godt jeg burde gøre, problemet er bare at hullet måske er blevet lukket, på nuværende tidspunkt. Men kender jeg Lolland kommune ret, så betaler de ikke.
Ivecar plus 2023.
Svar
#19
Det skal de gøre betale altså.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#20
Johannes Johansen Skrev:Det skal de gøre betale altså.

Ja, det skal de. Men det er jo mig der skal bevise at jeg ramte hullet i vejen, og det kan blive svært.
Ivecar plus 2023.
Svar
#21
Ja okay Græder
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
50cc4ever Skrev:Ja, det skal de. Men det er jo mig der skal bevise at jeg ramte hullet i vejen, og det kan blive svært.

Men der bliver da spændende at se udgangen på de FDM-sager du linkede til, for hvis der på et tidspunkt danner sig en præcedens for erstatning til bilister vil den utvivlsomt også gælde for os. Bevisbyrden er til at overse takket være det faktum, at der er et kamera i stort set enhver mobil-telefon - nogle kan sågar forsyne billederne med GPS-koordinater - så man har jo altid et kamera i lommen.

Det hjælper desværre ikke dig i det konkrete tilfælde, men Big2 skal jo igennem adskillige vintre for at komme op på de sædvanlige 100.000 km så det kan jo komme til gavn næste gang vi får en hård een af slagsen...

8)
Svar
#23
Runnerdude Skrev:Men der bliver da spændende at se udgangen på de FDM-sager du linkede til, for hvis der på et tidspunkt danner sig en præcedens for erstatning til bilister vil den utvivlsomt også gælde for os. Bevisbyrden er til at overse takket være det faktum, at der er et kamera i stort set enhver mobil-telefon - nogle kan sågar forsyne billederne med GPS-koordinater - så man har jo altid et kamera i lommen.

Det hjælper desværre ikke dig i det konkrete tilfælde, men Big2 skal jo igennem adskillige vintre for at komme op på de sædvanlige 100.000 km så det kan jo komme til gavn næste gang vi får en hård een af slagsen...

8)
Det er ikke et spørgsmål om præcedens, da det står helt klart, hvem der er erstatningspligtig ved uheld pga. dårligt vedligeholdte veje, og/eller dårlig afmærkning/afgspærring - det er "vejejerne". På privatveje, er det således den enkelte grundejer, der har erstatningsansvaret til halvt ud på kørebanen fra sin ejendom, og på de offentlige veje, er det enten kommunen eller staten.

Da det i sidste ende oftest vil være en "forsikringssag", kan det blive vanskeligt, at løfte bevisbyrden, og en dokumentation i form af billeder og evt. vidner, er ikke noget forsikringsselkaber uden modstand, falder på halen over. Kan de ved lidt krumspring og mere eller mindre gode søforklaringer, snige sig uden om ansvaret, gør de det. Om ikke andet, for at gøre folk "møre" og trætte.

Som et eksempel, der trods alt endte retfærdigt, se blot denne sag, hvor selkabets vrangvillighed er tydelig, selv ved småerstatninger:
http://www.ankeforsikring.dk/layouts/Vie...&ID=245919
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#24
kragen Skrev:Det er ikke et spørgsmål om præcedens, da det står helt klart, hvem der er erstatningspligtig ved uheld pga. dårligt vedligeholdte veje, og/eller dårlig afmærkning/afgspærring - det er "vejejerne". På privatveje, er det således den enkelte grundejer, der har erstatningsansvaret til halvt ud på kørebanen fra sin ejendom, og på de offentlige veje, er det enten kommunen eller staten.

Da det i sidste ende oftest vil være en "forsikringssag", kan det blive vanskeligt, at løfte bevisbyrden, og en dokumentation i form af billeder og evt. vidner, er ikke noget forsikringsselkaber uden modstand, falder på halen over. Kan de ved lidt krumspring og mere eller mindre gode søforklaringer, snige sig uden om ansvaret, gør de det. Om ikke andet, for at gøre folk "møre" og trætte.

Som et eksempel, der trods alt endte retfærdigt, se blot denne sag, hvor selkabets vrangvillighed er tydelig, selv ved småerstatninger:
http://www.ankeforsikring.dk/layouts/Vie...&ID=245919

Jeg mener "præcedens" i en populær betydning snarere i en juridisk. Hvis der danner sig en normal praksis for vejens ejer til at erstatte denne slags skader for bilister som følge af at FDM begynder at bombardere stat og kommuner med retssager kan vi bruge dette som argument for at få erstattet skader på vore scootere som er opstået af samme grund. Dermed skal man måske ikke igennem den samme kamp som idag. Det er jo de færreste af os som har en kasko-forsikring til at føre slaget så det er væsentligt at man ikke skal igennem alt for meget vrøvl.

I øvrigt en sjov sag den med cyklen. Det lugtede meget kraftigt af en taksator som følte sin personlige kompetence draget i tvivl og ophøjede det til en testosteron-kamp... som han heldigvis tabte. Men det viser også hvor vigtigt det er at have alle detaljer på plads. Hvis der bare er et lille musehul af tvivl, skal selskabet nok finde det og udnytte det maksimalt.

8)
Svar


Forum spring: