Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Slangen på fronten af variodæksel, hvad gør den ?
Den kommer jo hverken i nærheden af karburator eller luftfilter, den går bare ind "under" fodpladen.
Jeg har fået lidt "gas-tøven" efter jeg har pillet skiven, og har lagt mærke til at slangen sér noget fladmast ud.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
retropsnart Skrev:Slangen på fronten af variodæksel, hvad gør den ?
Den kommer jo hverken i nærheden af karburator eller luftfilter, den går bare ind "under" fodpladen.
Jeg har fået lidt "gas-tøven" efter jeg har pillet skiven, og har lagt mærke til at slangen sér noget fladmast ud.
Slangen er beregnet til, at suge luft ind til køling af vario og kobling :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
O.k. Tak..
Så er det altså ikke dén der er skyld i min gas-tøven.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 104
Tråde: 23
Tilmeldt: Sep 2009
Du skal nok skifte til en anden vægt ruller. Hvis den har lidt problemer med at nå topfart skal du gå op i ruller. Og hvis den accelerer alt for langsomt, så skal du gå ned i rullernes vægt.
Men du vil få et meget bedre og jævnt træk hvis du køber en bedre variator.
Casper
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Nej jeg skal ikke skifte ruller..
Jeg er fint tilfreds med både optræk og topfart.
Den er bare begyndt på ikke at ville ta' gassen ved acceleration.
Og i morges, var den særlig slem..
Li' så snart jeg rørte den mindste smule ved gashåndtaget, var den på nippet til at gå ud, og nogengange gik den ud..
Det pjat stod på i et par minutter, og så ville den godt køre mig på arbejde..
Det er kommet efter jeg har pillet skiven, men osse efter jeg har haft låget af karburatoren, for at se om den var begrænset dér.
Jeg syn's ellers at jeg var MEGET omhyggelig med at membranen sad rigtigt, inden jeg lukkede igen, men jeg må jo hellere tjekke den igen..
For om morgenen skal lortet bare køre... Der gider man ikke at skulle slås med den, før den lystrer.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 197
Tråde: 46
Tilmeldt: Jun 2009
retropsnart Skrev:Nej jeg skal ikke skifte ruller..
Jeg er fint tilfreds med både optræk og topfart.
Den er bare begyndt på ikke at ville ta' gassen ved acceleration.
Og i morges, var den særlig slem..
Li' så snart jeg rørte den mindste smule ved gashåndtaget, var den på nippet til at gå ud, og nogengange gik den ud..
Det pjat stod på i et par minutter, og så ville den godt køre mig på arbejde..
Det er kommet efter jeg har pillet skiven, men osse efter jeg har haft låget af karburatoren, for at se om den var begrænset dér.
Jeg syn's ellers at jeg var MEGET omhyggelig med at membranen sad rigtigt, inden jeg lukkede igen, men jeg må jo hellere tjekke den igen..
For om morgenen skal lortet bare køre... Der gider man ikke at skulle slås med den, før den lystrer.
Er lige med på en lytter. Jeg har en Sprint der gør det samme ligeså snart den er varm. Den kører, og trækker fint, men gas-respons er meget langsom
Svar: 104
Tråde: 23
Tilmeldt: Sep 2009
Min sprint havde også langsom gas respons, jeg kører med 70 ccm cyllinder 18,5 mm karburator og mallosi multivar og ubegrænset cdi, men jeg fandt ud af at jeg kørte med en for stor dyse, 4 numre, efter den blev skiftet til en mindre blev gas responsen meget hurtigere..?
Casper
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Det virker bare mærkeligt hvis det skulle være et dyseproblem, når det:
- Er opstået pludseligt.
- Nå der kun er fjernet skive. Ellers er intet ændret.
Det plejer jo ikke at være nødvendigt at dyse om, fordi man piller skiven.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 104
Tråde: 23
Tilmeldt: Sep 2009
Nej det er rigtigt. Det kan være det er karburatoren der er ved at have talt sine dage.. Nu ved jeg ikke hvilken scooter du kører på, men den tidligere ejer af min giantco sprint havde vidst nok lignende problemer, og der var hans karburator kaput.
Casper
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Det står jo ude i venstre side :wink: ( Og i min signatur

)
<--- Giantco Venus
Men den er kun 2 år gammel og har kun 4020 km.
Jeg må lige få kastet mig over et dobbelttjek af den membran, og dernæst finde et værksted der kan finde ud af at tjekke/justere til 0,08.
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon
Svar: 1.508
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2009
Kan være din autochoker har problemer, eller måske det stadig er på kanten til at bruge kaburator sprit.
Svar: 331
Tråde: 32
Tilmeldt: May 2009
Kører med sprit i næsten hele året.
Har lige tjekket membranen.. Den virkede som om den var for stor

hock:
Men det kan næsten kun være i karburatoren fejlen ligger..
Buschauffør Lolland
TMS S3 2010 (Baotian BT49QT-9 i forklædning)
Tidligere knallerter:
Giantco G-Buddy - Giantco Venus - Piaggio Typhoon