Svar: 1.127
Tråde: 80
Hej
Jeg skal jo snart købe en brugt scooter, og ville ind på skat.dk og se hvad det koster at omregistrering af en lille scooter/knallert. Jeg faldt over denne linje:
Du skal ikke betale for ejer- eller brugerskifte af en lille knallert.
Kan det virkelig passe at der er noget der er gratis ?!?
Se evt. med her :
Skat.dk
Svar: 276
Tråde: 12
Svar: 12.709
Tråde: 83
Flemmingo Skrev:Hej
Jeg skal jo snart købe en brugt scooter, og ville ind på skat.dk og se hvad det koster at omregistrering af en lille scooter/knallert. Jeg faldt over denne linje: Du skal ikke betale for ejer- eller brugerskifte af en lille knallert.
Kan det virkelig passe at der er noget der er gratis ?!?
Se evt. med her : Skat.dk
Det er skam helt sandt :wink:
Det kræver blot, at knallerten ikke er afmeldt, dvs. at den stadig har plade på, når du køber den. Du har så 3 uger til, at tegne en ny ansvarforsikring på den, og gå op til SKAT, og ejerskifte den. Det kræver, at du har den seneste registreringsattes med. Så husk endelig, at få den med fra sælger, når du køber den. Har sælger smidt den væk, må han gå op til SKAT, og få en erstatningsattest. Det er kun sælger, der kan gøre det.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 276
Tråde: 12
Hvis registreringaattesten er væk , skal du få sælger/registreret ejer til at skrive denne attest , det SKAL være den som er registreret som ejer , motorkontoret accepterer denne på lige fod med regattest ved omreg.
Hvis nummerplade er indleveret hos skat , koster en ny 90 kr , omreg stadig gratis.
http://www.skat.dk/blanketter/21056.pdf