Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO PMX Sport let tuning
#1
Hej, jeg har overvejet at købe en DR Racing Evolution 70cc, kun for at få den bedre trækkraft, jeg vil aldrig komme op på mere end 80 alligevel, hvis det skulle være, så sjældent måske.

Men altså jeg vil gerne have mærkbart bedre optræk, så jeg nemt kan trække fra mine venner Smil Lige pt. har vi alle cirka det samme optræk, jeg vil også gerne have mere topfart.

Spørgsmålet er så, hvad skal jeg købe?

Min topfart er 65 GPS, med vind i ryggen eller ned af en bakke er den 70 GPS.

Er der ikke en godt 50cc kit man kunne bruge?


Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du kan bruge denne fra Speedline: http://www.speedline.dk/da/scooter/r-set...-cma02-10/
Således behøver du ikke fræse en evt. begrænsning ud af blokken.
Husk omdysning af karburator eller en 17,5 karburator kunne også være en ide.
Du skal påregne andre ruller også.
Husk at køre fornuftigt, racerkørsel og vædeløb hører ikke til på offentlig vej.
GS
Svar
#3
Køb en yamaha aerox og sæt crostofolini på http://www.speedline.dk/da/scooter/crist...m-tcr-205/ så rykker du dem sygt. Grin
Svar
#4
Maxi puch Skrev:Køb en yamaha aerox og sæt crostofolini på http://www.speedline.dk/da/scooter/crist...m-tcr-205/ så rykker du dem sygt. Grin

Du da vidst lidt dum at høre på?

Han ønsker at tune sin PGO og ikke købe en en aerox.

Men jeg vil også anbefale r-setup sport. Vi satte det på min vens sonic og den kører fatisk rigtigt godt med det!
Svar
#5
kedde2005 Skrev:Du da vidst lidt dum at høre på?

Han ønsker at tune sin PGO og ikke købe en en aerox.

Men jeg vil også anbefale r-setup sport. Vi satte det på min vens sonic og den kører fatisk rigtigt godt med det!
Selvom jeg forstår din idignation, så er en omformulering vist ønskelig. Stultifikationer er ikke velsete i dette forum. Eller på fransk, hold lige en behagelig tone, og hold personlige angreb og "name calling" ude af forummet :nono: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har fundet ud af et højt komprimeret topstykke måske kan give det jeg vil have.

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=20...2&mId=1950

Der står: Beregnet for tændrør med langt gevind !

Hvad er standard varmetal osv så? Så jeg kan få et nyt tændrør bare med langt gevind. Smil

H = kort tændrør.
E = langt tændrør.

Standard er BP7HS

Skal jeg så bare gå ind i Thansen og sige jeg skal have et tændrør med nummeret BP7ES?
Svar
#7
Cromatox Skrev:Jeg har fundet ud af et højt komprimeret topstykke måske kan give det jeg vil have.

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=20...2&mId=1950

Der står: Beregnet for tændrør med langt gevind !

Hvad er standard varmetal osv så? Så jeg kan få et nyt tændrør bare med langt gevind. Smil

H = kort tændrør.
E = langt tændrør.

Standard er BP7HS

Skal jeg så bare gå ind i Thansen og sige jeg skal have et tændrør med nummeret BP7ES?
B=14mm
P= fremskudt isolator
7=Varmetal (2=varm, 100=kold, hos NGK)
H=12,7 mm
E=19 mm
S= Standardelektrode
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3590...1686046525

PS! Jeg ville nu være lidt forsigtig med et "højt komprimeret" topstykke. Det kan smadre motoren. Husk også, at det nok kræver 95 oktan, og måske et koldere tændrør, end en 7'er.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:B=14mm
P= fremskudt isolator
7=Varmetal (2=varm, 100=kold, hos NGK)
H=12,7 mm
E=19 mm
S= Standardelektrode
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3590...1686046525

PS! Jeg ville nu være lidt forsigtig med et "højt komprimeret" topstykke. Det kan smadre motoren. Husk også, at det nok kræver 95 oktan, og måske et koldere tændrør, end en 7'er.

Hvorfor, det er da mærkeligt :?
Svar
#9
Cromatox Skrev:Hvorfor, det er da mærkeligt :?
Hvad, er mærkeligt?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kragen Skrev:Hvad, er mærkeligt?

Du skriver 'nok' og 'måske', jeg hader at gå og tænke på at min motor kan have skade at køre med fx et højt komprimeret topstykke.
Svar
#11
Cromatox Skrev:Du skriver 'nok' og 'måske', jeg hader at gå og tænke på at min motor kan have skade at køre med fx et højt komprimeret topstykke.
"Måske", har jeg skrevet ved det koldere tændrør, idet en forøgelse af kompressionen, giver mere varme, og tændrøret derfor kan selvantænde, hvis det ikke er "koldt" nok.
"Nok", har jeg skrevet ved oktanen i benzinen, idet en øget kompression, og dermed højere varme kræver højere oktantal (højere selvantændelsesgrad), for at undgå "tændingsbanken". En tommelfingerregel siger, at ved en kompression på over 10:1/11:1, skal der bruges 95 oktan.

Den øgede kompression, giver af naturlige årsager en større belastning på cylinder, stempel, krumtap m.m., så alt andet lige, vil det slide motoren op hurtigere. Den øgede kompression vil næppe give noget på toppen, idet det vil kræve en ændring af udstødningen og evt. også portningen m.m. Er du heldig, vil det måske give lidt bedre acceleration.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:Selvom jeg forstår din idignation, så er en omformulering vist ønskelig. Stultifikationer er ikke velsete i dette forum. Eller på fransk, hold lige en behagelig tone, og hold personlige angreb og "name calling" ude af forummet :nono: .

My bad, synes bare det var en lidt for barnlig kommentar..


Jeg tror selv ikke på at et topstykke kan give den store effekt når man stadig kører med std. cylinder, så jeg ville selv klart købe et 47mm sportscylinder.. (Y)
Svar


Forum spring: