Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vakuumpumpen/benzinpumpen defekt?
#1
Hej med jer!

Jeg har en Aprilia Habana som driller lidt.

Umiddelbart så er problemet at der ikke kommer noget benzin til karburatoren.

Imellem benzintanken og karb. sidder der en vakuumpumpe/benzinpumpe. Benzintanken sidder under fodpladen, dvs. nærmest nederst på scooteren, og det er vel meningen af pumpen skak suge benzinen op fra tanken og hen til karb.?

Det gør den bare ikke!

Jeg har prøvet at suge på vakuumstudsen på pumpen, men der kommer heller ikke noget benzin igennem. Det burde der da gøre? Og der burde da også komme benzin ud af benzinslangen så snart man træder på kickstarteren?


Jeg er også blevet lidt i tvivl om slangerne er monteret forkert på pumpen. Der er sådan nogle små pile, det er vel benzinflowet det symboliserer?

Det er sådan en pumpe jeg har: http://www.scooter-dele.dk/image/prod/121660010_1_b.jpg

Har også haft skilt pumpen ad, og den indeholder bare en slags tynd plastikplade. Forstår ikke helt hvordan det skal kunne suge/pumpe benzinen videre i systemet?

Nogle eksperter som kan hjælpe? Tak...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej.
Jeg havde desværre samme problem og jeg rensede først kaburatoren og så købte jeg en ny pumpe men en umiddelbart sjov placering af tank.
Svar
#3
Og løste det dit problem?
Svar
#4
Den pumpe er ikke bare en normal vacumpumpe, den fungerer ved sug/pust principet, den skal være forbundet nede på blokken omkring ved membranen, så vidt jeg husker kører sådan en maskine med piaggio maskine.

Pumpen sidder der fordi tanken ligger lavere end karburatoren, så du har med garanti endnu en tank, eller det er lidt et gæt, men sådan er det på Gilera Runner der også kører med sådan en pumpe.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
DarkSide Skrev:Den pumpe er ikke bare en normal vacumpumpe, den fungerer ved sug/pust principet, den skal være forbundet nede på blokken omkring ved membranen, så vidt jeg husker kører sådan en maskine med piaggio maskine.

Pumpen sidder der fordi tanken ligger lavere end karburatoren, så du har med garanti endnu en tank, eller det er lidt et gæt, men sådan er det på Gilera Runner der også kører med sådan en pumpe.

Nej det er kun de "nyere" som kører med Piaggio-motor.

Og jeg er godt klar over systemet.

Prøv at læs det jeg spørger om Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Du læser netop ikke hvad jeg skriver.

Du skriver du har prøvet at suge i vacumslangen, jeg skriver den virker ikke på den måde, men derimod ved pust/sug.

At det heller ikke virker når du træder i kickstart kan jo evt være fordi den mangler kompression motoren.

Det er meget muligt den er gået i stykker pumpen, det sker fra tid til anden, skift den og prøv så Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Hej

Jeg har det samme problem med min Habana:
http://www.billig-scooter.dk/showthread....#pid139685

Fik du løst problemet med vacuumpumpen?
Hvordan kan mon tjekke om vacuumpumpen fungerer som den skal nå det er en sug/pust pumpe? Det må vel være ved at trykke på el-starteren og undersøge om der kommer noget sug/pust fra membranen.

Kan det tænkes at det er membranen som er defekt, se info om membran her:
http://www.scooter-tuning.com/Tundele.htm Membranen er den som skaber dette sug/pust som vakuumpumpen har brug for.
Hvordan kan man så tjekke om membranen fungerer?

VH
David

Svar
#8
(17-04-2011, 21:06)DA7ID Skrev: Hej

Jeg har det samme problem med min Habana:
http://www.billig-scooter.dk/showthread....#pid139685

Fik du løst problemet med vacuumpumpen?
Hvordan kan mon tjekke om vacuumpumpen fungerer som den skal nå det er en sug/pust pumpe? Det må vel være ved at trykke på el-starteren og undersøge om der kommer noget sug/pust fra membranen.

Kan det tænkes at det er membranen som er defekt, se info om membran her:
http://www.scooter-tuning.com/Tundele.htm Membranen er den som skaber dette sug/pust som vakuumpumpen har brug for.
Hvordan kan man så tjekke om membranen fungerer?

VH
David

Du kan nemt teste pumpen ved at bare puste/suge i slangen, intet problem, membran kan tjekkes ved at holde den op mod lyset, kan du se lys igennem den er den ikke i topform og burde skiftes.

Pumpen går altså til fra tid til anden, så det er en god ide at teste den først.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(17-04-2011, 21:13)DarkSide Skrev: Du kan nemt teste pumpen ved at bare puste/suge i slangen, intet problem, membran kan tjekkes ved at holde den op mod lyset, kan du se lys igennem den er den ikke i topform og burde skiftes.

Pumpen går altså til fra tid til anden, så det er en god ide at teste den først.

Tak for svar. Jeg vil forsøge at puste/suge i slangen for at se om benzinpumpen reagerer på det. Gør den det ja så må det være membranen som der er galt med.

-David
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(17-04-2011, 21:06)DA7ID Skrev: [...]

Kan det tænkes at det er membranen som er defekt, se info om membran her:
http://www.scooter-tuning.com/Tundele.htm Membranen er den som skaber dette sug/pust som vakuumpumpen har brug for.
Hvordan kan man så tjekke om membranen fungerer?

VH
David

Oplysningerne på den side, skal tages med mere, end et gran salt. Flere af forklaringerne og anbefalingerne tyder på en manglende basal viden om begreber og virkemåde Fortvivlet .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: