Søg Garagen Hej Gæst! Register

Svejs/rep i støbejern
#1
Hej B-S

Jeg har uheldigvis knækket en af pinboltene ved udstødningen på min scooter. Under forsøg på at reparere dette, knak der et lille stykke af cylinderen. Den knak halvvejs inde i gevindet hvor pinbolten sidder. Stumpen af pinbolten er nu ude. Kan man svejse / sætte en ny pinbolt fast på anden vis? Eller er det en ny cylinder?

Kan Kemisk metal holde?
Med venlig hilsen
Kenn
04´PGO T-Rex 110 (MC)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kan da sagtens laves,du skal have svejst en "klump" på.

Derefter skal du fræse flangen plan igen og lave et nyt gevind,men det skal være en der ved lidt om
støbegods-svejsning ellers holder det ikke.
Gilera Storm 2008
Piaggio NRG Extreme 2014
Kymco Super 8 4T 2010
VGA Grido 2013
Svar
#3
Kenn Skrev:Hej B-S

Jeg har uheldigvis knækket en af pinboltene ved udstødningen på min scooter. Under forsøg på at reparere dette, knak der et lille stykke af cylinderen. Den knak halvvejs inde i gevindet hvor pinbolten sidder. Stumpen af pinbolten er nu ude. Kan man svejse / sætte en ny pinbolt fast på anden vis? Eller er det en ny cylinder?

Kan Kemisk metal holde?

Glem kemisk metal , jeg har endnu ikke fundet noget det kan bruges til , hvis det da skal holde til noget.
Det kan sagtens svejses , en støbejernselektrode i en lysbuesvejser , det er slet ikke så svært som meget andet støbejern , ved ikke helt hvorfor , men uden tvivl legering der gør det , en nikkelelektrode kan også bruges , men ikke alm jernelektrode eller co2 svejser , jeg har flere gange svejset topstykker til motorcykler med dem , helt uden problemer.
Svar


Forum spring: