Søg Garagen Hej Gæst! Register

Straf?
#1
Hvad er straffen for at blive stoppet på en 30 scooter som er forsikret i en andens navn og den har nummerplade på, og hvor der kun er fjernet nogle begrænsninger, og man er 15 år og jo derfor ikke har kørekort? Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
De flest ting koster 500 kr. per styk. bortset fra at køre for hurtigt jeg mener at det koster 1000 kr. men man får vist rabat hvis man er studerende ned til 800 kr.
Så i alt bliver det vist ca. 1500 kr. alt efter om du studerer eller ej, det med forsikring er (mener jeg) ligegyldigt bare den har en forsikring.
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#3
Straf=Bøder.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
Ud fra 50cc4ever's link er her linket til stor knallert

Her er der bøde fra 60 km/t og op.
Vil det sige, at så længe man ikke på vejen bliver målet til mere end 45 km/t og et tjek på rullefelt viser under 60 km/t så kan de ikke "formode" at man har lavet konstruktive ændringer og derved tage den til kontrol ?

Hvis nej, hvor meget skal et rullefeltmåling vise før de kan kaste en formodet mistanke op af hatten ?
______________________
Når man ved alt er det svært at huske det hele...
Svar
#5
rd Skrev:Ud fra 50cc4ever's link er her linket til stor knallert

Her er der bøde fra 60 km/t og op.
Vil det sige, at så længe man ikke på vejen bliver målet til mere end 45 km/t og et tjek på rullefelt viser under 60 km/t så kan de ikke "formode" at man har lavet konstruktive ændringer og derved tage den til kontrol ?

Hvis nej, hvor meget skal et rullefeltmåling vise før de kan kaste en formodet mistanke op af hatten ?

Hvis målingen viser 62-63 km/t eller derover på feltet for en 45'r, falder hammeren. For en 30'r er det 42-43 km/t.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
rd Skrev:Ud fra 50cc4ever's link er her linket til stor knallert

Her er der bøde fra 60 km/t og op.
Vil det sige, at så længe man ikke på vejen bliver målet til mere end 45 km/t og et tjek på rullefelt viser under 60 km/t så kan de ikke "formode" at man har lavet konstruktive ændringer og derved tage den til kontrol ?

Hvis nej, hvor meget skal et rullefeltmåling vise før de kan kaste en formodet mistanke op af hatten ?
64 km/t (nedrundet, minus 1 km/t) på rullefeltet, så har de en begrundet formodning om, at der er foretaget ulovlige lonstruktive indgreb, og kan uden videre tage den ind til nærmere kontrol. De kan gå godt formode det ved lavere hastighed, både på vej og rullefelt, men så skal de på stedet sikre sig, at formodningen er begrundet. Dvs., at så skal de skille den ad på stedet, eller have fået øje på noget, der er åbenlyst, som f.eks. en ulovlig lydpotte.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
50cc4ever Skrev:Hvis målingen viser 62-63 km/t eller derover på feltet for en 45'r, falder hammeren. For en 30'r er det 42-43 km/t.
Bliver man på vejen med radar målt til over 45+20%+3 km/t=56 km/t falder der en fartbøde på 500. Bliver man målt til 59+3 km/t=62 km/t får man tillige et klip i kortet. Bliver man målt til 72+3 km/t=75 km/t, får man 1.500 plus betinget frakendelse af kortet (ny køreprøve). Kører man hurtigere, end angivet ved skiltning f.eks. 20 km/t, for man selvsagt også en bøde, klip osv. - selvom man "kun" kører 45 km/t.

De famøse 64 km/t på rullefeltet er ikke en "hastighedsgrænse", men er en vedtaget grænse for, hvornår en mistanke om ulovlige indgreb, kan anses for at være begrundet, og medføre indtagning til kontrol, uden nærmere undersøgelse på stedet. De øvrige grænser på rullefelt, angiver blot strafferammegrænserne for hastighedsoverskridelse. Det er altså to forskellige formål med grænserne - hastighed og "dokumentation" for ulovlige indgreb.

Er målingen ikke foretaget på rullefelt, giver de 64 km/t ikke i sig selv en begrundet mistanke.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
[quote="kragen"]Bliver man på vejen med radar målt til over 45+20%+3 km/t=56 km/t falder der en fartbøde på 500. Bliver man målt til 59+3 km/t=62 km/t får man tillige et klip i kortet. Bliver man målt til 72+3 km/t=75 km/t, får man 1.500 plus betinget frakendelse af kortet (ny køreprøve). Kører man hurtigere, end angivet ved skiltning f.eks. 20 km/t, for man selvsagt også en bøde, klip osv. - selvom man "kun" kører 45 km/t.

Efter at være belært af min kørelærer, da jeg tog mc-kort, er jeg desværre nød til at korrigere dig, hr. Krage :wink:
På et køretøj, som ikke følger den almene almene hastighedsbegrænsning, får man en betinget frakendelse, allerede ved 40 % overskridelse.
En knallert 45 er omfattet af denne lovmæssige tåbelighed, hvilket medfører en betinget frakendelse allerede ved 63 + 3 km/t.

Iøvrigt skal man, når man får en betinget frakendelse sørge for at bestå sin køreprøve, da man ellers skal aflevere sit kørekort, indtil man består.

Dette kom i den grad også bag på mig, da jeg også troede at det først var en 60% overskridelse som gav betinget frakendelse.

GS
Svar
#9
GS Skrev:På et køretøj, som ikke følger den almene almene hastighedsbegrænsning, får man en betinget frakendelse, allerede ved 40 % overskridelse.
En knallert 45 er omfattet af denne lovmæssige tåbelighed, hvilket medfører en betinget frakendelse allerede ved 63 + 3 km/t.

En "målt" hastighed er i det store hele ikke af nogen betydning for os som kører knallert GS idet vi er immune overfor de fleste af de metoder som benyttes til at fange biler med. Politiets tekniske udstyr og metoder er simpelthen ikke gearet til at jagte knallerter med. Vores eneste reelle fjende er rullefeltet som leverer en "formodet" hastighed der udgør beslutningsgrundlaget for om hvorvidt der skal straffes for konstruktive ændringer. Men straffen er bøde og/eller konfiskation uanset hvor hårdt tunet maskinen er - ikke frakendelse af kørekortet.

Jeg ser ofte kørekort-argumentet brugt som argument for, om man bør vælge en 30'er over en 45'er. Det er korrekt at der foreligger en meget teoretisk mulighed, men i praksis er det omtrent ligeså almindeligt som blå giraffer på Bornholm.

8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg ahr lige læst mig til, at klip i kørekortet kan uddeles, når man kører på registreringspligtig knallert. Dvs. 45'ere, samt 30'ere med gul nummerplade. Piller man nummerpladen af, er man ikke sikret, da knallerten stadig er registreringspligtig Blink med øjet
Svar
#11
Teddy Skrev:Jeg ahr lige læst mig til, at klip i kørekortet kan uddeles, når man kører på registreringspligtig knallert. Dvs. 45'ere, samt 30'ere med gul nummerplade. Piller man nummerpladen af, er man ikke sikret, da knallerten stadig er registreringspligtig Blink med øjet
Hvor har du læst det Fortvivlethock:
Loven siger helt klart, at klip kun kan gives til førere af køretøjer, hvortil der kræves kørekort. Et knallertbevis er ikke et kørekort, og der kræves ikke kørekort til lille knallert.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Teddy Skrev:Jeg ahr lige læst mig til, at klip i kørekortet kan uddeles, når man kører på registreringspligtig knallert. Dvs. 45'ere, samt 30'ere med gul nummerplade. Piller man nummerpladen af, er man ikke sikret, da knallerten stadig er registreringspligtig Blink med øjet

Jo, klip forekommer skam ved 45'er,men alle de praktiske eksempler jeg har set har været for groft uforsvarlig kørsel - primært at køre over for rødt (hvilket man også skal være ret blæst for at gøre eftersom "modparten" sidder beskyttet i en tons-tung stålkasse, men vi kun har vore jakker til at tage af for stødet). Jeg har aldrig set et eksempel på en 45'er som er blevet straffet for at have kørt for hurtigt...

8)
Svar


Forum spring: