Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO T-Rex 110 vs Aprilia SR 125
#1
Hej og tak for et godt forum Smil

Jeg har besluttet at anskaffe mig en MC-scooter, og har efter en del læsning rundt på nettet og på dette forum, især kig på de to modeller i trådens emne.

Jeg vil købe brugt da det passer bedst til min økonomi p.t. og jeg kan også godt selv rode lidt med nogle småreparationer.

Men jeg vil gerne høre jeres erfaringer og meninger.

Aprilia'en er ofte både lidt ældre og dyrere end PGO'en som brugt. Jeg har så en smule mere tillid til Aprilia som mærke, og et andet plus er at det virker som man kan få flere dele til den. Aprilia'en er også en smule kraftigere, vist en 13 hk vs PGO'ens 11 hk.

PGO'en skulle have en topfart på 90-95, og Aprilia'en 100-105. På mig lyder det som om at man til nød bedre kunne køre lidt motorvej på Aprilia'en, fx trække op bag en lastbil og ligge der og futte afsted Smil

Til gengæld har jeg ikke set nogle Aprilia'er med topboks, og det vil jeg gerne have monteret. Kan det ikke fås til denne? Eller vil man rimelig let kunne montere noget universal halløj?

Og selvom jeg har en smule mere tillid til Aprilia, vil prisforskellen betyde at jeg skal vælge en der er 3-5 år ældre og har kørt 5-10.000 km længere, og det har jo nok en del at sige med hensyn til slid.

Er der evt. andre modeller jeg burde kigge på i prislejet 6-10.000 kr. brugt?

Beklager den lange smøre Smil Jeg håber I vil komme med nogle inputs.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
tbnielsen Skrev:... SNIP ...
Men jeg vil gerne høre jeres erfaringer og meninger.
Jeg er glad ejer af en T-Rex 110. Til ture på landevej/i byen osv. er den rigtig god. Jeg holder mig helst væk fra motorvejen, da min målt på GPS kun kører ca. 80. Og en lastbil med hænger i overhalings-sporet med 86-88 km/t er altså ikke den fedeste oplevelse Smil

Min har ikke kørt andet end 4.100 km. Jeg købte den for ca. 6 mdr. siden, da havde den kørt 3.000. Tidligere ejer havde ikke passet den specielt godt, så der har lige været et par småting der skulle rettes op på. Nyt batteri, rette styrlås op, og så skal den have ordnet bremser + lidt andre småting.

Mit speedometer er helt galt, jo koldere det er, jo værre bliver felvisningen også. Ved tophastighed kan den rykke helt ned i bunden (anslået 140-150), i godt vejr nøjes den vel med 100 - 110.

Det kan godt være at jeg kan få lidt mere fart ud af den ved at skifte rem og udstødning. Kender ikke remmens tilstand endnu, men udstødningen er pilrådden, dog uden huller.

Der er ikke ret meget uoriginalt til PGOen, især ikke tun. Jeg har købt en Malossi variator, som jeg stadig mangler at få monteret, ellers har jeg ikke lige kunnet finde noget.

Brændstoføkonomi - De par gange jeg har målt den, har den kørt ca. 32 km/l.

Kender ikke til Apriliaen, men ved at der til deres større MCer har været problemer med leveringstider på org. reservedele. Men er der ikke noget om at der enten er kommet/ er ved at komme ny importør på banen. Det kan ændre lidt på den situation.
Med venlig hilsen
Kenn
04´PGO T-Rex 110 (MC)
Svar
#3
Til de penge ville jeg nok vælge en kinojser chopper af en slags. De kan fås nye fra 10.000kr for en 150er, eller en bruge 250er fra omkring 5000kr.

Jeg ville nok vælge en Regal Raptor 125/150 i forhold til de helt billige. En ny Regal Raptor 125/150 kister vist 130.000/10.000kr og bruge prisen ligger nogle gange på det halve, da de har et dårligt ry hos folk, og derved kan være svære at komme af med.

Svar
#4
Jeg ville uden tvivl vælge en SR125, den er med Piaggio motor, så du er sikker på den holder, samt kørekomforten er iorden.

Jeg giver ikke ret meget for de kineser cykler, det er billigere at holde kvalitet kørende.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Hej Nielsen Smil .

Jeg er en aldeles glad ejer af en SR 125 og det har jeg været i godt 10 år nu (kørt snart 38.000 km.). Jeg har i de nævnte 10 år kun haft små reparationer så som nye bremseklodser et par nye lygter og en lydpotte som godt kunne ha kørt lidt længere men blev for grim at se på, jo forresten 3 bagdæk er det også blevet til.

Den holder sig stadig 'smuk og ung' (se i galleriet) og ingen rust. Det er iøvrigt nr. 2 jeg har, den første blev udsat for en der ikke rigtig kendte forskel på hans og mit :? .
Jeg har med hjælp fra faglig side fået bygget lidt om på den så den i godt vejr og rygvind kan køre omkring 140 Km/t og der er den stadig stabil at køre. Gennem tiden har den fået en omgang 'Vinyl-opfrisk' og er passet med vask (alm. opvaskemiddel). Okay jeg har godt nok også været flink til at give den en årlig omgang hos smeden med olieskift, tændrør o.s.v. Forresten elastikken og rullerne har da også fået en skiftetur i de 10 år.

Ulemper:
Ja dem er der jo også nogle af.. Plastikken rasler ved bestemte omdrejninger, en raslen der ikke lige er til at finde. Benzin økonomien er heller ikke noget at råbe hurra for, godt en 20 - 22 Km/l.
og så skal man sæfølig være glad for en '2-takter', for det er den med stort 2-tal Grin .

Men kort fortalt, en rigtig god "knallert" der starter hver gang og som man ka være glad for.

Bare lige det, Jan Smil .
Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis jeg havde Mckort, ville jeg da overveje sådan en her:
Aprilia Leonardo.

Lige præcis den scooter, har jeg både set og hørt Smil. Fed scooterMC siger jeg bare. Hellere den fremfor T:Rex 110cc, og det selvom jeg "PGOidiot" Griner.
Ivecar plus 2023.
Svar
#7
Kenn Skrev:Jeg er glad ejer af en T-Rex 110. Til ture på landevej/i byen osv. er den rigtig god. Jeg holder mig helst væk fra motorvejen, da min målt på GPS kun kører ca. 80. Og en lastbil med hænger i overhalings-sporet med 86-88 km/t er altså ikke den fedeste oplevelse Smil

Min har ikke kørt andet end 4.100 km. Jeg købte den for ca. 6 mdr. siden, da havde den kørt 3.000. Tidligere ejer havde ikke passet den specielt godt, så der har lige været et par småting der skulle rettes op på. Nyt batteri, rette styrlås op, og så skal den have ordnet bremser + lidt andre småting.

Mit speedometer er helt galt, jo koldere det er, jo værre bliver felvisningen også. Ved tophastighed kan den rykke helt ned i bunden (anslået 140-150), i godt vejr nøjes den vel med 100 - 110.

Det kan godt være at jeg kan få lidt mere fart ud af den ved at skifte rem og udstødning. Kender ikke remmens tilstand endnu, men udstødningen er pilrådden, dog uden huller.

Der er ikke ret meget uoriginalt til PGOen, især ikke tun. Jeg har købt en Malossi variator, som jeg stadig mangler at få monteret, ellers har jeg ikke lige kunnet finde noget.

Brændstoføkonomi - De par gange jeg har målt den, har den kørt ca. 32 km/l.

Kender ikke til Apriliaen, men ved at der til deres større MCer har været problemer med leveringstider på org. reservedele. Men er der ikke noget om at der enten er kommet/ er ved at komme ny importør på banen. Det kan ændre lidt på den situation.

Tak for dit svar med dine erfaringer Smil

Det lød ikke som så mange km at udstødningen er rustet efter, men jeg så på din profil at den er fra 04/05, så er der jo nok ikke noget at sige til det, den har jo fået meget fugt osv. i årenes løb. Ærgerligt at den ikke har været helt vedligeholdt med de andre ting.

Nej 80 km/t på motorvej lyder ikke spor sjovt Smil Jeg læste et sted at sod i udstødningen kan tage en del effekt, så når den bliver skiftet kan det måske også give noget på toppen.
Svar
#8
SørensenDK Skrev:Hej Nielsen Smil .

Jeg er en aldeles glad ejer af en SR 125 og det har jeg været i godt 10 år nu (kørt snart 38.000 km.). Jeg har i de nævnte 10 år kun haft små reparationer så som nye bremseklodser et par nye lygter og en lydpotte som godt kunne ha kørt lidt længere men blev for grim at se på, jo forresten 3 bagdæk er det også blevet til.

Den holder sig stadig 'smuk og ung' (se i galleriet) og ingen rust. Det er iøvrigt nr. 2 jeg har, den første blev udsat for en der ikke rigtig kendte forskel på hans og mit :? .
Jeg har med hjælp fra faglig side fået bygget lidt om på den så den i godt vejr og rygvind kan køre omkring 140 Km/t og der er den stadig stabil at køre. Gennem tiden har den fået en omgang 'Vinyl-opfrisk' og er passet med vask (alm. opvaskemiddel). Okay jeg har godt nok også været flink til at give den en årlig omgang hos smeden med olieskift, tændrør o.s.v. Forresten elastikken og rullerne har da også fået en skiftetur i de 10 år.

Ulemper:
Ja dem er der jo også nogle af.. Plastikken rasler ved bestemte omdrejninger, en raslen der ikke lige er til at finde. Benzin økonomien er heller ikke noget at råbe hurra for, godt en 20 - 22 Km/l.
og så skal man sæfølig være glad for en '2-takter', for det er den med stort 2-tal Grin .

Men kort fortalt, en rigtig god "knallert" der starter hver gang og som man ka være glad for.

Bare lige det, Jan Smil .

Tak for din beskrivelse Jan.

Det lyder jo som om du har rigtig positiv erfaring med Aprilia'en, og som om det er en stabil maskine, ikke meget der har været på de år Smil

Ja den benzinøkonomi er jo ikke helt i toppen, men nu er der jo også pillet lidt ved den Blink med øjet Jeg har læst at en 25-28 km/l skulle den vist godt kunne gå standard.

Den ser jo fin ud i galleriet. Jeg kan se at du har monteret topboks på din, hvor købte du den og er monteringen lavet til at passe lige på den model?
Svar
#9
Også tak for de øvrige svar.

Jeg hælder mest til Aprilia'en, jeg kan godt lide at der lige er lidt flere kræfter i motoren standard i forhold til PGO'en, samt at der fås flere dele til den, og at man kan smide et større cylinderkit på hvis man vil have lidt mere fut i den Blink med øjet

Jeg vil også lige kigge på den Leonardo.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
@ Til hr. Nielsen..

Jeps man skal ha den rigtige 'Box opspænding'. Min nu 'nedlagte smed' i Hillerød sagde dengang, at han først havde prøvet den opspænding der bruges til SR50, men den skabte problemer, så han måtte skaffe den der passede til SR125 / 150- eren :-(.

Bare lige det, Jan Smil .
Interesser: Scootere og lave computerspil, se selv her: http://virtuchat.com eller min samling på: http://bensoe.dk/MaxiKnallert/ og min GTA billedsamling: http://bensoe.dk/GTA/ ...
Garage: http://www.billig-scooter.dk/garage.php?id=433
Svar
#11
Hvorfor kun en 110cc og ikke en 150cc Trex?
Svar
#12
kedde2005 Skrev:Hvorfor kun en 110cc og ikke en 150cc Trex?

Fordi 150cc T.Rex har samme antal HK og kører næsten også med samme hastighed som 110cc. Det er ihvertfald mit gæt Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: