Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Stealth skal tunes... - Tjen penge!
#1
Hej allesammen!

-Tak for et fremragende forum. Der er masser af spændende info!

Jeg har en Giantco Stealth '45. Årgang 2008-2009 - kørt kun 1500 km. Har været til service 1 gang.
Ringen er pillet af, så den kører 65-67 i topfart. Desuden er den demonterbare studs i luftfilterkassen pillet af, som der er en guide til herinde - det har dog ingen effekt.
Min scooter er ret langsom i optræk og op ad bakke går det meget langsomt.

Jeg vil gerne give den nogle ekstra kræfter så den er lidt hurtigere og ikke mindst hurtigere i optræk.

Har søgt en del på forummet, men svært at finde noget info om hvad der er bedst for denne model.

Er der nogen der har gode råd og vil tjene nogle skillinger for at sætte et tunkit op eller noget andet. Jeg har ikke et værksted og ingen luftskrue... Bor i København NV.

Nogle gode råd eller tilbud på udstyr - cylinderkit, udstødning eller tilbud på komplet tuning mod betaling... ?
Jeg kan evt. skaffe tunudstyret fra protuna og så få noget hjælp til opsætning mod betaling. Eller måske er der nogen der sidder inde med noget tuningsudstyr...? 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej
Nu bor jeg laaangt fra KBH, men andre kan måske hjælpe dig, men din scooter er en 4 T og der er lidt man kan købe til denne.
F.eks. 80ccm. eller det lidt dyre 89ccm racing sæt. men du kan kun bruge en større karburator hvis du køber 89ccm ! Men så løber den også omkring de 90 km/t.

Jeg har/havde ikke så mange penge at købe for, så jeg købte "kun" en go' variator og det har jeg ikke fortrudt, den bliver en helt anden. Jeg købte denne variator og den har fået et meget bedre optræk, uden det døde punkt omkring 30-35 km/t, bakker bliver nemmere for den at køre op ad. Den får en bedre gearing. Den koster kun 400,- !?!
De bedste glide ruller Dr.Pulley har jeg købt.

Nu skal jeg snart ud og købe en brugt Giantco sprint, jeg ville købe 80ccm, variatoren og Dr.Pulley. Måske en 10% gearing.

Håber det var en hjælp.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar
#3
Hej Flemmingo..

Mange tak for svar!
Hvad mener du med det døde punkt omkring 30-35?
Har du en 30'er eller 45'er?
Du kan da nemt få den til at køre de 60 som min, ikke sandt?
Hvad er din topfart med den variator, hvor meget ændrer den?
Hvad vil 10% gearing sige?

Sprint er da lidt kedeligt hehe...
Stealth er meget flottere og mere robust :wink:
Svar
#4
juZi Skrev:Hej Flemmingo..

Mange tak for svar!
Hvad mener du med det døde punkt omkring 30-35?
Har du en 30'er eller 45'er?
Du kan da nemt få den til at køre de 60 som min, ikke sandt?
Hvad er din topfart med den variator, hvor meget ændrer den?
Hvad vil 10% gearing sige?

Sprint er da lidt kedeligt hehe...
Stealth er meget flottere og mere robust :wink:
Du kan ikke nemt, få den til at køre ægte 60 km/t :wink: . Når du fjerner begrænsningen i vario, og evt. dyser to numre op, vil du ligge nærmere de 55, end de 60. Skal du have den til, at køre stabilt omkring de 60-65 km/t, kræver det en større cylinder. Hvis du holder dig under de 85 ccm, kan du med fordel beholde dit standardtopstykke, og din karburator, så du kun skal investere i f.eks. en Naraku cylinder med stempel og pakninger. Hvis du også skifter gearingen bagi, vil det måske give op til 5 km/t mere på toppen, på en god dag. De 80-90 ægte, må du nok drømme dig til, selv med et komplet 90 ccm-kit, større karburator m.m. En 125'er GY6 motor (den du også har), kører ca. 85 på toppen, selvom speedometeret måske viser 110-120 :rofl:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#5
Hehehe!
Nu viser speedo på en sådan lidt morfar-maskine kun op til 80, så jeg ville ikke blive snydt Griner

Mange tak for svar, kragen.

Hvor mange ccm er den som standard - og uden begrænsning?
Der findes forskellige Naraku cylindre? Hvilken er bedst?
Hvad er forskellen for cylinder og variosættet som Flemmingo foreslår?
Hvordan skiftes gearingen bagi?

Du er godt nok ikke optimist om disse thansen scootere... heheh.. Der er jo også en grund til at de er så billige..

På forhånd tak for svaret!

I øvrigt, redaktør kragen, en cool hjemmeside I har fået op at stå... Jeg roder selv med php-fusion. Det ser godt ud 8)
Kan da lige fortælle at der findes lidt nyere mods og opdateringer med lidt sjovere smileys og andet.. :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
juZi Skrev:Hehehe!
Nu viser speedo på en sådan lidt morfar-maskine kun op til 80, så jeg ville ikke blive snydt Griner

Mange tak for svar, kragen.

Hvor mange ccm er den som standard - og uden begrænsning?
Der findes forskellige Naraku cylindre? Hvilken er bedst?
Hvad er forskellen for cylinder og variosættet som Flemmingo foreslår?
Hvordan skiftes gearingen bagi?

Du er godt nok ikke optimist om disse thansen scootere... heheh.. Der er jo også en grund til at de er så billige..

På forhånd tak for svaret!

I øvrigt, redaktør kragen, en cool hjemmeside I har fået op at stå... Jeg roder selv med php-fusion. Det ser godt ud 8)
Kan da lige fortælle at der findes lidt nyere mods og opdateringer med lidt sjovere smileys og andet.. :P
Speedometeret viser 80 på de fleste små firtaktere, og viser ca. 10 km/t for meget.
Alle knallerter, med eller uden begrænsning, er 50 ccm.
Den Naraku, der henvises til, 80 ccm'eren, er et fint valg. Det samme er varioen.
Gearingen, ville jeg nok vente med, men det er ikke den store operation.
Om det er thansen scootere eller ej, så har de fleste små firtaktere den samme GY6 motor. Jeg har da selv to stk. med GY6 motor :wink:

Hjemmesiden, har jeg intet med at gøre - det er alene SLK's værk Griner .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
Ok fint fint..
Så blev jeg det klogere. Tusind tak for de uddybende svar!
Jeg skal lige tage lidt kort af din tid, så er jeg ved at forstå lidt om tuning... hehe
Der findes forskellige Nakaru.. Er det bedst med den 80 ccm?

Hvordan laves sådan en gearing? Er der en guide på sitet?

Du samler på thansen scootere eller hvad.. hehe
Det kan godt være de siger, at det er billigt kinafusk, men det kører ganske udmærket :wink:

Så må du lige hilse din kollega SLK og sige thumbs up - good work! 8)
Svar
#8
juZi Skrev:Hvad er forskellen for cylinder og variosættet som Flemmingo foreslår?

Hvad mener du med det døde punkt omkring 30-35?

Hvad er din topfart med den variator, hvor meget ændrer den?

Hvad vil 10% gearing sige?

Der findes forskellige Nakaru.. Er det bedst med den 80 ccm?

Hvordan laves sådan en gearing? Er der en guide på sitet?

Først variator er nem at skifte (selv) det er lidt en stor opgave med cylinder.

Standart variator har et dødt punkt, hvor den ligesom kommer i et for højt gear omkring 30-35 km/t.

Topfart lidt svært at sige, med jeg går aldrig tilbage til standart variator igen, men bedre optræk både ud af lige vej og op af bakker.

10% gearing er en højere gearing = højere topfart. F.eks. 60 km/t vil give 6 km/t mere på toppen.

Naraku, hvis du kigger på priser så er 80ccm billig, derfor forslog jeg 80ccm.

Gearing, der er hvis ingen guide og kun en som jeg ved har købt en gearing.
Scooterture:
Skagen video.
 Mariager Havn video.
Sym Fiddle II 125/160cc årg. 2010
Opel Meriva årg. 2005
Svar


Forum spring: