Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny Scooter 45
#1
Jeg er ved at få overtalt den gamle, med at jeg skal have en ny scooter, men hvilken skal jeg købe?

jeg hælder mellem Pgo G-max og Gilera Runner begge 45ere

hvilken ville i vælge ?

jeg kan se fordele og bagdele fek.s dækkene på Pgo og ved Runner at batteri sidder oppe under sædet og sikringen i en box ved siden af

andre mærker har også int, men bestemt ikke en T-Hansen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Runner, kan slet ikke diskuteres Smil

Rigtig dejlig maskine, kanon køre komfort, og du finder ikke bedre kvalitet, prisen er dog også en anelse derefter.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
DarkSide Skrev:Runner, kan slet ikke diskuteres Smil

Rigtig dejlig maskine, kanon køre komfort, og du finder ikke bedre kvalitet, prisen er dog også en anelse derefter.

For en gangs skyld vil jeg give Darkside ret Blink med øjet. G-Max'ens sæde sidder på en dum måde, så man glider ned af sædet under kørsel. Ikke særlig smart. Og G-Max'ens Durodæk, holder max 10.000 km. Det for lidt, efter min mening.

Johnzaar:
Tjek også Nrg Mc3, eller hvad den hedder idag Smil. Også en super scooter.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
For en gangs skyld vil jeg give Darkside ret . G-Max'ens sæde sidder på en dum måde, så man glider ned af sædet under kørsel. Ikke særlig smart. Og G-Max'ens Durodæk, holder max 10.000 km. Det for lidt, efter min mening.


Så tror jeg jeg satser på den hvis jeg kan få en, men vil også gerne høre de andre smiler, men det med G-max er jeg glad for at høre
Svar
#5
Er det den du mener ???

for jeg har hørt fra forhandleren de stopper med at importere Runner og Nrg som forøvrigt lige nu ifg m hjemmesiden kun fåes i sort
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
johnzaar Skrev:Er det den du mener ???

for jeg har hørt fra forhandleren de stopper med at importere Runner og Nrg som forøvrigt lige nu ifg m hjemmesiden kun fåes i sort

Importen er lige midt i et skift fra goe gamle C. Reinhardt til Moteo (et belgisk firma). Så C. Reinhardt og hele hans forhandlernet er til syneladende ved at tømme lageret og har kun sorte NRG 45'ere tilbage. I fremtiden vil der altså ikke være en dansk importør af Piaggio/Gilera/Vespa/Aprilla/Derbi, men salget af alle 5-mærker vil derimod blive styret fra Belgien og varetaget af en række såkaldte "super-forhandlere". Den første af disse er Haasum MC i Vanløse og som du kan se af listen, har de alle modellerne på programmet til samme priser som C. Reinhardt. Her kan du formentlig også bestille en NRG i lige den farve du ønsker.

Om den nye import-struktur er godt eller skidt vil fremtiden vise, men i hvertfald er alle de store italienske scooter-mærker nu samlet under een paraply sammen med de italienske MC'er, hvilket i længden burde give os bedre service. Desuden har C. Reinhardt gennem de sidste par år skåret ret kraftigt i udvalget af de dyre scooter-modeller til fordel for de billige - sikkert en konsekvens af den hårde konkurrence fra kineser-forhandlerne - så det virkede efterhånden ikke som om han tog topmaskiner som Runneren seriøst længere. Det bliver der forhåbentligt lavet om på nu. Anyway, jeg kan også anbefale Runneren på det varmeste. PGO G-Max er ikke nogen dårlig scooter, men prisen gør desværre at den kommer op at konkurrere med de italienske mærker og her bliver PGO altså bare lamme-tævet på alle punkter. Der er ingen sammenligning overhovedet - hverken på køreegenskaber eller kvalitet.

Runner og NRG er reelt to udgaver af samme scooter, hvor NRG har den klassiske scooterform med plads til den berømte øl-kasse mellem benene, mens Runneren er mere MC'agtig med en midterkonsol som rummer benzintaken. NRG'en er dermed lidt mere "praktisk" i daglig brug (i stedet for en øl-kasse kan der jo for eksempel også stå en Nettopose med købmandsvarer :winkSmil mens Runneren er den mest behagelige at sidde på i længere tid og har en perfekt 50/50 vægtfordeling som giver den køreegenskaber som man ikke tror på før man selv har prøvet at trække den gennem et skarpt sving med 90 km/t uden så meget som at få sved på panden. Til gengæld må du så hænge din Nettopose på styret...

[Image: 2807.jpg]

8)
Svar
#7
Runnerdude:

G-Max er kun dårlig vedrørende sædet og dækkene, resten er udemærket Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
50cc4ever Skrev:Runnerdude:

G-Max er kun dårlig vedrørende sædet og dækkene, resten er udemærket Blink med øjet.

"Udmærket" er ikke nok i dette tilfælde 50cc4ever. Problemet er, at Piaggio har reduceret prisen så meget at G-Max pludselig er havnet ansigt til ansigt med en af de bedste 50 cc'ere på markedet. G-Max'en er sjovt nok faktisk den mest avancerede af de to med cantilever affjedring og "Runner"-stel, men NRG'en er bare så meget bedre lavet i alle detaljer. Se for eksempel forbremserne - PGO går tydeligt efter det "poppede" udseende, mens Piaggios skive lige så tydeligt har til formål at generere maksimal bremsevirkning under alle forhold. Huller og hakker er spild af effektiv bremseflade så der er kun netop dem der skal være der for at dræne skiven i regnvejr. Dette fokus på funktionalitet går igen overalt på NRG'en og selv om den er flot designet er det tydeligt at den er lavet til at race og vinde efter bedste italiensk tradition.

Piaggio NRG DTAC - pris 15.995,-
[Image: 3107.jpg]


PGO G-Max . pris 15.995,-
[Image: 3327.jpg]

Hvis bare NRG kostede omkring de 17.000,- så ville vi måske se flere G-Max'er på gaden. Men som priserne er i øjeblikket skal man virkelig være lidenskabelig PGO-fan for at vælge den over NRG'en...

8)
Svar
#9
Runnerdude:

Selvom jeg er inkarneret PGO fan (når det gælder Dr.Big) Smil, så ville jeg vælge NRG frem for G-Max. Men NRG'en, har for lidt plads til mine "B&W fødder" Griner.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
50cc4ever Skrev:Runnerdude:

Selvom jeg er inkarneret PGO fan (når det gælder Dr.Big) Smil, så ville jeg vælge NRG frem for G-Max. Men NRG'en, har for lidt plads til mine "B&W fødder" Griner.

Få taget det MC kort, og køb en rigtig MC. Så er du fri for det problem Blink med øjet
Svar
#11
Teddy Skrev:Få taget det MC kort, og køb en rigtig MC. Så er du fri for det problem Blink med øjet

Nej, til kortet Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Og jeg er blevet, håber jeg den lykkelige ejer af en Nrg DT/AC, til levering i næste ugen, så nu håber jeg at kunne køre på den i mange år.

Mit råd til alle der køber ny scooter lad være med at købe ved T-Hansen det kan ikke siges tit nok, det har jeg læst på den hårde måde.

Der kommer billeder af den senere smiler
Svar


Forum spring: