Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gearing ?
#1
Hej alle. Jeg har fået et "problem", om man vil, med min Sachs eagle 125. Den er udstyret med variomatik, som andre maxi scootere, men for at anskueliggøre problemet, kan vi lade som om at det er en alm gear mc. Scooteren har fra det ene øjeblik til det andet besluttet sig til at starte i "andet" gear, dvs lavere omdrejninger ved opstart de første 10 - 20 m. Topfart er den samme. Lagde mærke til det i dag da jeg skulle op af vores temmelig stejle indkørsel. Det kan vel næppe være slidte ruller, da den ifølge min regnebog så skulle opføre sig stik modsat???. Det er ikke et stort problem, men vil gerne have nogle bud på hvad der har forandret sig, på forhånd tak Grin .
Hilsen Max
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
max Skrev:Hej alle. Jeg har fået et "problem", om man vil, med min Sachs eagle 125. Den er udstyret med variomatik, som andre maxi scootere, men for at anskueliggøre problemet, kan vi lade som om at det er en alm gear mc. Scooteren har fra det ene øjeblik til det andet besluttet sig til at starte i "andet" gear, dvs lavere omdrejninger ved opstart de første 10 - 20 m. Topfart er den samme. Lagde mærke til det i dag da jeg skulle op af vores temmelig stejle indkørsel. Det kan vel næppe være slidte ruller, da den ifølge min regnebog så skulle opføre sig stik modsat???. Det er ikke et stort problem, men vil gerne have nogle bud på hvad der har forandret sig, på forhånd tak Grin .
Rullerne kan godt være slidt så skæve, at en eller flere ikke glider i bund. En anden mulighed er, at trykfjederen er blevet for slap, eller den skrå "revne" på bøsningen mellem de bagerste remskiver har fået et hak, så remskiverne ikke går helt sammen. Jeg går ud fra, at remmen holder målene?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Hej Kragen. Remmen er den originale, ca 3500 km. Det med rullerne kunne jo godt tænkes, men burde det ikke give nogle vibrationer så ?.
Hilsen Max
Svar
#4
Hej alle, og Kragen især Grin . Så fik jeg løst problemet med Sach`en. Startede med, som du foreslog Kragen, at tjekke vario og kobling. Skildte begge dele ad, men der var ikke noget at komme efter. Nå, hvad så?, ventiler?, næh, de stod også rimeligt, ( forøvrigt faen`s til mas at komme til dem, virkelig et kikset stel de der har fået svejst sammen. Nåh hvad så?, karburator!?, Lukkede den op og blæste den igennem, samt tjekkede slanger. Ingen effekt :twisted: . Så stod jeg der med en rimeligt adskildt scooter og var tæt på at tude Griner . Fik så øje på cdi`en, tror jeg, sådan en alu ting med køleribber, boltet til stellet. Den så godt nok noget irret ud, da jeg fik den pakket ud af den plast og gaffatape jeg havde viklet den ind i, for at beskytte mod vejrlig. Jeg skruede dimsen af og smurte bolte med kobberfedt, samlede og startede Griner . Det var det, pludselig havde jeg min gamle kærlighed tilbage Grin. Super lækkert Grin.
Hilsen Max
Svar


Forum spring: