23-08-2006, 22:42
Først og fremmest er jeg helt ny herinde, så pænt goddav til jer alle samme..
Men vidre til mit/mine problemer:
Jeg købte for 1,5 mdr siden en Jog R brugt (9000 km), da jeg købte den havde den en Malossi cylle (ved ikke hvilken slags), en Dell'orto 21 karbu (dyse: 90) , tun variator, lettere ruller, power luftfilter, Top performance udst.
Da jeg købte den kørte den lige under de 50 før den begyndte at "hakke" og ikke tage imod mere gas.. Dette sagde køberen var fordi at den fik for meget benzin og druknede.. Så han rådte mig til at købe en 85 dyse og sætte i, det skulle løse problemet..
Jeg købte så en 85 dyse og satte den i. Og kunne hurtigt konstatere at det ikke havde hjulpet, tværtimod, nu kørte den 45 før den begyndte at hakke.
Så snakkede jeg med nogle andre dudes, og de grinte højt da de hørte jeg havde sat en mindre dyse i.. de anbefalede mig at sætte en 100 i, det gjorde jeg så. Og nu kører den 50 igen før den hakker..
Men jeg synes jo slet ikke den skal hakke på noget tidspunkt.. hvis jeg bare giver den fuld gas lige fra starten, så kommer den op på 55 også ryger den ned på 50 igen, men voldsomme hak, og hvis jeg bare giver den yderligere gas.. så kommer jeg helt ned på 35-40 :S
Også når jeg kører ned af bakke kommer den ikke over 50, dette tyder lidt på der sidder en begrændsning et sted.. og jeg tror lidt det kan være udstødningen hvor den ikke kan slippe af med luften.
Desunden har den svært ved at starte, virker ikke på el-starter.. og ikke på kick-starter.. man skal pille luftfilteret af og sætte 2 fingre for hullet før man kan starte den med kick.. dette er vel fordi den får for meget luft..
Men altså hoved problemet er det med de 50 km/t - så hvis der er nogen som har prøvet noget lignende så vil jeg meget gerne høre fra jer!
- over and out
Men vidre til mit/mine problemer:
Jeg købte for 1,5 mdr siden en Jog R brugt (9000 km), da jeg købte den havde den en Malossi cylle (ved ikke hvilken slags), en Dell'orto 21 karbu (dyse: 90) , tun variator, lettere ruller, power luftfilter, Top performance udst.
Da jeg købte den kørte den lige under de 50 før den begyndte at "hakke" og ikke tage imod mere gas.. Dette sagde køberen var fordi at den fik for meget benzin og druknede.. Så han rådte mig til at købe en 85 dyse og sætte i, det skulle løse problemet..
Jeg købte så en 85 dyse og satte den i. Og kunne hurtigt konstatere at det ikke havde hjulpet, tværtimod, nu kørte den 45 før den begyndte at hakke.
Så snakkede jeg med nogle andre dudes, og de grinte højt da de hørte jeg havde sat en mindre dyse i.. de anbefalede mig at sætte en 100 i, det gjorde jeg så. Og nu kører den 50 igen før den hakker..
Men jeg synes jo slet ikke den skal hakke på noget tidspunkt.. hvis jeg bare giver den fuld gas lige fra starten, så kommer den op på 55 også ryger den ned på 50 igen, men voldsomme hak, og hvis jeg bare giver den yderligere gas.. så kommer jeg helt ned på 35-40 :S
Også når jeg kører ned af bakke kommer den ikke over 50, dette tyder lidt på der sidder en begrændsning et sted.. og jeg tror lidt det kan være udstødningen hvor den ikke kan slippe af med luften.
Desunden har den svært ved at starte, virker ikke på el-starter.. og ikke på kick-starter.. man skal pille luftfilteret af og sætte 2 fingre for hullet før man kan starte den med kick.. dette er vel fordi den får for meget luft..
Men altså hoved problemet er det med de 50 km/t - så hvis der er nogen som har prøvet noget lignende så vil jeg meget gerne høre fra jer!
- over and out