Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
Hej alle
Jeg står nu igen med et problem med min scooter, jeg kørte en lille tur, og pludseligt gik den ud igen, jeg har for ikke så lang tid siden fået min bedste ven til at justere ventilerne efter Kvie Søe turen med BS-Touring, og det er ca. 200 km siden at han havde hjulpet mig med det, men nu begynder scooteren sku igen med at gå ud, og kan ikke starte den, de sidste 300 km har jeg justeret dem 3 gange, og alligevel brokker de sig :-(, bør jeg udskifte ventilerne/kontramøtrikkerne?
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Det kan da godt være sandsynligt .
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
Johannes Johansen Skrev:Det kan da godt være sandsynligt .
Hej Johannes Johansen
Jeg fandt ud af at det ikke var ventilerne som skulle stilles igen, men måske karburatoren skal have en rense tur, men ved det ikke, men prøver mig frem. :-)
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Micras Skrev:Hej Johannes Johansen
Jeg fandt ud af at det ikke var ventilerne som skulle stilles igen, men måske karburatoren skal have en rense tur, men ved det ikke, men prøver mig frem. :-)
Måske du sku få den til tjek hos en prof mekaniker, de skal jo til service hvert 3000km normalt, nu ved jeg godt din er en 4takter men det vel det samme
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
Søren26 Skrev:Måske du sku få den til tjek hos en prof mekaniker, de skal jo til service hvert 3000km normalt, nu ved jeg godt din er en 4takter men det vel det samme
Hej Søren26
Nej tak, vil hellere selv ordne min scooter, ellers lærer jeg det jo aldrig. :wink:
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
Når jeg skal ha lavet noget ved scooteren som jeg ikke selv har værktøj eller tålmodighed til, sender jeg den til mekker og så får han lov til at køre et service på den, for at være 100% sikker at den funker som den skal. Pt er den hos mekker fordi de sidste 5500km er mere eller mindre kørt på et fladt bagdæk og det er ved at blive skiftet nu.
Skal ind og hente den idag. (Har ikke haft råd til at skifte bagdækket før nu :?). Bliver dejligt at ikke skulle fylde luft hver 3dje dag mere
Er overrasket over at bagdækket har hold 8000km, selvom det har kørt med mindre tryk end der skulle være på det. For-dæk er "knupperne" knapt nok slidt væk, og det ser helt nyt ud O.o Ret vildt. Er godt tilfreds med Heidenau.
Var ude at køre på en Sprint igår, og efter 100m kørt, følte jeg det var en "fætter BR" scooter. Der er godt nok meget forskel i kvaliteten på den og op til en Agility. Ville ikke turde at køre mere end de 60km/t på en sprint.
Har du tjekket tændrøret ? Kan være fordi det er sodet til pga for meget benz igennem længere tid, eller at "elektroden?" har flyttt sig. Du kan måle afstanden på den med søgerblad. Evt rens luftfilteret og se om bezinfilteret ikke er stoppet.
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
Havoc Skrev:Når jeg skal ha lavet noget ved scooteren som jeg ikke selv har værktøj eller tålmodighed til, sender jeg den til mekker og så får han lov til at køre et service på den, for at være 100% sikker at den funker som den skal. Pt er den hos mekker fordi de sidste 5500km er mere eller mindre kørt på et fladt bagdæk og det er ved at blive skiftet nu.
Skal ind og hente den idag. (Har ikke haft råd til at skifte bagdækket før nu :?). Bliver dejligt at ikke skulle fylde luft hver 3dje dag mere
Er overrasket over at bagdækket har hold 8000km, selvom det har kørt med mindre tryk end der skulle være på det. For-dæk er "knupperne" knapt nok slidt væk, og det ser helt nyt ud O.o Ret vildt. Er godt tilfreds med Heidenau.
Var ude at køre på en Sprint igår, og efter 100m kørt, følte jeg det var en "fætter BR" scooter. Der er godt nok meget forskel i kvaliteten på den og op til en Agility. Ville ikke turde at køre mere end de 60km/t på en sprint.
Har du tjekket tændrøret ? Kan være fordi det er sodet til pga for meget benz igennem længere tid, eller at "elektroden?" har flyttt sig. Du kan måle afstanden på den med søgerblad. Evt rens luftfilteret og se om bezinfilteret ikke er stoppet.
Hej Havoc
1. Nej det har jeg ikke, men det er ikke så forfærdeligt længe tid siden at jeg har skiftet tændrøret, til et nyt frisk, men måske er det nok en god idé alligevel at skifte den ud igen, eller hva?
2. Luftfilteret er også blevet renset igennem, for ca. 700 km siden, jeg vil ikke selv tro at det kan være den som er årsagen.
3. Jeg skal både ud til Harald-Nyborg og Thansen og købe noget værktøj, og en benzinfilter.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
Hvis du vil være 100% sikker, så køb et nyt tændrør, men jeg ville lige skrue det af og kigge på det. Er dumt at smide det ud, hvis det virker
Måske kunne man få dig lokket med på "iriduim bølgen" ? Jeg har kun haft en positiv oplevelse ud af det. Er dobbelt så dyrt som et alm tændrør, men holder også ca dobbelt så lang tid + motoren har bedre af det.
Kan bestille et her hvis det er:
http://fg-hobby.dk/motor_og_motordele/ta...ug_da.html
Svar: 1.416
Tråde: 105
Tilmeldt: Sep 2008
Havoc Skrev:Hvis du vil være 100% sikker, så køb et nyt tændrør, men jeg ville lige skrue det af og kigge på det. Er dumt at smide det ud, hvis det virker
Måske kunne man få dig lokket med på "iriduim bølgen" ? Jeg har kun haft en positiv oplevelse ud af det. Er dobbelt så dyrt som et alm tændrør, men holder også ca dobbelt så lang tid + motoren har bedre af det.
Kan bestille et her hvis det er:
http://fg-hobby.dk/motor_og_motordele/ta...ug_da.html
Hej igen
Jeg har nu været ude og invistere i et nyt tændrør, og en skydelære, og et nyt benz filter for skal på et senere tidspunkt rense min karburator, for den er aldrig blevet renset, efter at jeg havde købt den i august/september 2008.
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Jeg har aldrig været ude for et defekt tændrør, de bliver selvfølgelig skiftet efter de foreskrevne intevaller, ligesom alt andet, luftfilter, benzinfilter, olie, ruller, kilerem mm.
Intervaller kan ses i servicehæftet, derudover har jeg gjort mine egne erfaringer, med hensyn til feks. Luftfilter er der jo stor forskel på om man overvejende køre på asfaldtteret veje eller grusveje.
Som gør det selv mekaniker skal man kunne fejlfinde, her kan man komme langt hvis man tænker sig logisk om, men det kræver at man har en viden om de forskellige grund komponenters virkemåde. Derfor vil jeg anbefale dig at gå en tur på bibloteket, der er masser bøger om emnet, der er også meget godt på nettet, men her skal men passe på, og dette forum er ingen undtagelse, også her er der folk der plapper løs om ting de intet kender til, eller mulighed for at forstå- derfor, gå på bibloteket, og lad dig ikke forvirer af dem.
Prøv at finde ud af om det er et elektrisk problem du har, eller et mekanisk.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
LETSINDIG Skrev:Jeg har aldrig været ude for et defekt tændrør, (...) For to timer siden, købte jeg et splinternyt NGK tændrør til en knallert - nul gnist hock: . I med det tilsvarende gamle - fin gnist :? . Over og brokke mig til thansen, med knallert og tændrørsnøgle, så de ved selvsyn kunne se, at tændrøret ikke virkede. Nyt tændrør fra lageret - fin gnist. Det forrige - stadig nul gnist. Bytte, bytte købmand på stedet . Så et tændrør kan sagtens være defekt - endda et helt nyt et.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 1.236
Tråde: 9
Tilmeldt: Nov 2005
Nu har jeg været motoriseret de sidste 40 år, og har aldrig haft bilen på værksted men har lavet alt selv.
Med 10.000km om året bliver det til 400.000 kørte km. ialt. Intervaller mellem skift er en gang årligt eller efter 10.000 km. Med andre ord har jeg udskiftet fire tændrør 40 gange, det bliver 400 ialt, og det uden problemer, hverken med de nye eller de gamle.
Men jeg har da måtte skiftet et par tændhætter, der har givet problemer.
Det samme gælder for karburator, et par gange den været skyld i problemer.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
|