Søg Garagen Hej Gæst! Register

Baotian går sløvt efter begrænsinger fjernet.
#1
Hej , jeg har i dag taget mine begrænsninger i min baotian bt49qt-9 efter at have kørt til. Jeg har fjernet ringen i variator og taget det lyserøde stik fra til cdi begrænsning. Den har mistet en del træk, og i modvind trækker den vildt dårligt og samme med op af bakke. Men så snart det går nedad render den op til 70km/t. Men ellers går den ikke optimalt hvis det ikke går nedaf.. Er der andet der evt skal gøres når man fjerner begrænsningerne for at den går optimalt.

Altså mit umiddelbare gæt ville helt klart være lettere ruller ? Måske en lidt større dyse? Hvad siger i?

Eventuelt nogle erfaringer ?
Livet er en leg, du ved aldrig hvad din næste udfordring er.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Habbas Skrev:Hej , jeg har i dag taget mine begrænsninger i min baotian bt49qt-9 efter at have kørt til. Jeg har fjernet ringen i variator og taget det lyserøde stik fra til cdi begrænsning. Den har mistet en del træk, og i modvind trækker den vildt dårligt og samme med op af bakke. Men så snart det går nedad render den op til 70km/t. Men ellers går den ikke optimalt hvis det ikke går nedaf.. Er der andet der evt skal gøres når man fjerner begrænsningerne for at den går optimalt.

Altså mit umiddelbare gæt ville helt klart være lettere ruller ? Måske en lidt større dyse? Hvad siger i?

Eventuelt nogle erfaringer ?

Lettere ruller kan ligeså godt give dårligere optræk og topfart. Og standard dyse er fint nok til det du har gjort. Smil
Svar
#3
Okay, men hvad ville du så sige problemet skyldes ?
Livet er en leg, du ved aldrig hvad din næste udfordring er.
Svar
#4
Skift til lidt lettere ruller og skift din std. CDI til en CDI med avancerende tænding. Så kommer den til at tage de rigtige omdrejninger og vil også yde mere effekt ved højere omdrejninger, og derfor skal din vario også lade motoren tage flere omdrejninger før gearingen aktueres. og eventuelt skift til en lidt større dyse.. Nok en 92 eller der omkring.
Svar
#5
Lettere ruller blev prøvet idag. Har ikke hjulpet noget. Satte min skive i variatoren for at se og skiven gør ingen forskel .. ? Så har kun min cdi begrænsning taget nu. Og den kører lige så godt med skiven i. Men den trækker stadigvæk meget skidt i modvind og sløvt ud af lige vej . Så snart det går lidt ned af sparker den røv. Men jeg forstår det ikke , er tør for ideér .

En anden cdi siger du? ville det hjælpe?
- Dem som har samme scooter magen til min kunne nøjes med cdi begrænsning.
Livet er en leg, du ved aldrig hvad din næste udfordring er.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Habbas Skrev:Lettere ruller blev prøvet idag. Har ikke hjulpet noget. Satte min skive i variatoren for at se og skiven gør ingen forskel .. ? Så har kun min cdi begrænsning taget nu. Og den kører lige så godt med skiven i. Men den trækker stadigvæk meget skidt i modvind og sløvt ud af lige vej . Så snart det går lidt ned af sparker den røv. Men jeg forstår det ikke , er tør for ideér .

En anden cdi siger du? ville det hjælpe?
- Dem som har samme scooter magen til min kunne nøjes med cdi begrænsning.

Lyder som om det er en ny maskine, siden du siger den er kørt til. Har den kørt så langt, at den skal ha sit første service eftersyn og derved stillet ventiler?

Svar
#7
Den skal have sit første serviceeftersyn om 100km. Ventiler blev stillet i dag da de tikkede mere end normalt. ?
Livet er en leg, du ved aldrig hvad din næste udfordring er.
Svar
#8
Jeg har også sådan en texas free ala såden du har. Den er heller ikke for kvik op af bakke eller i modvind, tror ikke at CDI boxen på de nyere kan slås ordentligt fra bare ved at skille stikket ad. Min går 65 på spedometert på lige vej og sætter jeg CDI begrænsningen til så kører den 55km/t.. der er ikke meget omdrejnings forskel.

tror man skal diske op med de 300kr det koster og købe en ny avancerende CDI box. tror den orginal BOX kvæler motoren om den lysserøde ledning er klippet eller ej.

du har ikke powerfilter på ?

Om jeg må spørge hvor meget vejer du ?
Svar
#9
Ingen powerfilter

Og vejer 76kg ca.

Syntes bare det var underligt den kun gik 45-50 på lige vej.
Livet er en leg, du ved aldrig hvad din næste udfordring er.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja. det kan man også undre sig over. godt du ikke har powerfilter på, det giver ingenting.

Men idag tænkte jeg på at kikke lidt nærmere på begrænsere, tændingsbegrænserledningen er den lyserøde. Men jeg montere / loddede en vippekontakt på, så jeg kunne slå den fra og til under kørsel, og ganske rigtigt ingen forskel. Trorde jeg kunne mærke en forskel, imens jeg stod på jorden og roede med det, men under kørsel er der absolute ingen forskel.

Jeg tror simpelhent at de har lavet std tændingsboxen om indvendigt så benstikket til den lysserøde ledning trækker stel inde i boksen fra en af de andre stel ledninger det går til boxen, så selv om man klippet stelforbindelsen til den lysserøde ledning, får den stadivæk stel inde i boxen og der er ingen forskel.

Man skal simpelhent skifte boxen. Man kan åbenbart ikke slå tændingebegrænsningen fra på de nyere modeller. Så ny CDI og den kører nok lidt hurtigere..
Svar


Forum spring: