Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så der købt elbil (Cityelf CE25)
(26-02-2020, 09:41)Jps Skrev: I Mandags var jeg et smut i byen for at handle, og ved Thansen kom jeg i snak med en ældre mand Blink med øjet Grin som var interesseret i min "bil". Han påstod så, at han kendte til en der ombyggede elbiler til dieselbiler, her i området, hvor jeg holder til.

Jeg har så mine tvivl om, om det kan være lovligt at ombygge "bilen" til dieselbrug. Det jeg tænkte, var at han mente, at der blev monteret et lille oliefyr i bilen, så man kunne holde varmen i den om vinteren.

Men kontakter vedkommende der ombygger elbilerne, på et tidspunkt. For det skal da undersøges om det for det første er lovligt, og så hvor motoren placeres. For regner ikke med, at man kan få så små dieselmotorer???

Naturligvis er det ikke lovligt, at ombygge el-køretøjer til benzin eller diesel. Det er heller ikke tilladt at gå den anden vej : fra diesel/benzin til el. Hvis du gør det alligevel skal der atter betales afgift til staten, da køretøjet skifter identitet.

Det kunne være mere interessant, at montere en lille benzinmotor som generator, som ville give længere rækkevidde. Jeg mener jeg har set el-kabinescooter, hvor man kunne sætte en sådan benzingenerator bagpå scooteren.

BMW's el-bil i3 kan købes i en udgave, hvor der er indbygget en lille 400cc motorcykelmotor som generator, til at give ekstra rækkevidde.  https://fdm.dk/motor/biltest/bmw-i3-elbi...servemotor
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar


Beskeder i denne tråd
Så der købt elbil (Cityelf CE25) - af Jps - 17-12-2019, 18:14
RE: Så der købt elbil (Cityelf CE25) - af Katana - 26-02-2020, 15:56

Forum spring: