Søg Garagen Hej Gæst! Register

Så der købt elbil (Cityelf CE25)
Det blev en ret så spændende tur i bilen, idag. Skulle over til min far, som bor 29 km fra min bopæl af. På turen var varmeblæseren tændt, 80-90% af tiden. Og det viste sig ikke, at være en god idé at bruge den, for var vel små 10 km fra min far, da alle streger forsvandt på batteriindikatoren.

Slukkede så for varmeblæseren, og så kom der een streg tilbage. Det betød så at farten begyndte at falde, til først 27, så 25 for at ende på 22 km/t. Jeg nåede lige akkurat ud til min far, og så kom ladestikket i, i en vis fart, da jeg havde læst, at ladetiden var på 6-8 timer, på et tomt batteri. Batteriet var så tilsyneladende opladt efter 4½ time. Pæren lyste grønt ihvertfald Smil. Forøvrigt var der en streg i speedometeret, der stod på 20%. Den var begyndt at blinke, på sidste del af turen. Så det var meget tæt på, et dødt batteri.

Kørte så hjem 7 timer senere, UDEN blæseren tændt Blink med øjet Den tur var noget bedre, MEN indikatoren opførte sig underligt flere gange, på turen hjem. Den kunne ikke rigtig bestemme sig til, hvor mange streger der blev brugt Smil
Da jeg var næsten hjemme, viste indikatoren 5 streger???? Da jeg kom ind i indkørslen, forsvandt der 1½ streg???? Rullende øjne
Ivecar plus 2023.
Svar


Beskeder i denne tråd
Så der købt elbil (Cityelf CE25) - af Jps - 17-12-2019, 18:14
RE: Så der købt elbil (Cityelf CE25) - af Jps - 10-01-2020, 22:01

Forum spring: