Søg Garagen Hej Gæst! Register

Knallert 45 forsikring ved gjensidige
#10
(12-03-2018, 20:02)tiggi Skrev: Har lige tjekket på siden og jeg vil stige fra 898 kr ved EON ( IF`S samarbejdspartner til scooter ) til 1200 ved Nykredit .

Er det knallert 30 eller EU 45? For EU 45 skal du ind under motorcykelforsikring og vælge EU 45. Jeg er i tvivl om prisen er med eller uden vinterkørsel. Som udgangspunkt er den for motorcykler uden vinterkørsel. På prisen under detaljer ved EU 45 står prisen ud for ansvarsforsikring, og der står ingen pris ud for vinterkørsel - hvilket betyder, at det nok er uden vinterkørsel.

Personligt syntes jeg det er forkert at sælge forsikringer uden vinterkørsel. Måske er ikke nødvendigt at pille nummerpladen af, men man står med en uetisk høj risiko, hvis man kører på den. I stedet, så burde de - for både motorcykler og knallerter - altid kun have helårige ansvarsforsikring, men kan køre med differentieret selvrisiko, så der f.eks. er en høj selvrisiko på motorcykel og knallert 45, hvis der køres uden for den sæson som er betalt for. Selvrisikoen skal vælges etisk, i forhold til det som en typisk motorcykelist og knallert kører kan betale. Det vil sige højst noget i retning af en typisk billig motorcykels pris, eller typisk billig knallerts pris. Kører man så om vinteren, uden at have betalt for det, så er man ikke helt uden ansvarsforsikring. Køres indenfor sæson'en, så går selvrisikoen ned.
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Knallert 45 forsikring ved gjensidige - af Super 8 - 12-03-2018, 21:27

Forum spring: