Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco'en trænger til stort service
(10-01-2018, 14:05)Jps Skrev: Ville jo prøve at lære mig selv at indstille ventiler. Men da jeg jeg jo ikke kan teste virkningen af indstillingen på reservemotoren, uden at monterer den på Kymco'en, ja så gad jeg ikke stå og prøveindstille dem.

Hvordan tester man indstillingen? Når jeg stiller ventiler, tørner jeg motoren nogle gange og måler igen. Hvis ventilerne stadig føles på samme måde, ja så er det i orden i min bog. Man kan jo ikke starte motoren og se eller høre om de står rigtigt.
Eftersom du har 0,10 og 0,08 (og sikkert også 0,05) har du ideelle værktøjer for at stille ventiler. Du kan jo stille dem, så ventilen bider på 0,10, men lader 0,08 passere. Så vil mellemrummet under igen omstændigheder være mindre end 0,08 og det kan sagtens gå an (det værste man kan gøre, er at justere til for lille mellemrum, så kan ventil og sæde blive "brændt". For stort mellemrum medfører blot mere ventilstøj og måske et lidt højere forbrug/dårligere ydelse). Ideelt skal de stilles så den bider hårdt på 0,10, lige netop bider på 0,08 og lader 0,05 passerer, men så nøjagtig behøver den ikke at blive justeret. Hvis du åbner din "ikke reserve motor" og den har disse indstillinger, så lader du bare dem være. Hvis 0,10 bare "flyver" mellem vippearm og ventil, ja så bør du justere.

Med venlig hilsen
Bigfoot
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Kymco'en trænger til stort service - af Jps - 25-11-2017, 13:21
RE: Kymco'en trænger til stort service - af Bigfoot - 10-01-2018, 17:45

Forum spring: