Søg Garagen Hej Gæst! Register

"NY" hjælp til cylinder skifte
#7
(11-11-2017, 13:57)Bigfoot Skrev: Har du læst denne tråd og set videoen? http://www.billig-scooter.dk/thread-21793.html

Med venlig hilsen
Bigfoot

Ja jeg kan også genkende denne video. + har set en masse andet!
Imidlertid er udskiftningen af cylinder og stempel overstået. Men jeg kunne ikke prøvekøre, for skal have fat i ny udstødnings pakning.
Men, scooter startede næsten straks. Kunne dog ikke høre motorens gang for larm fra udstødnings pakningen. slukkede straks, og må vente til i morgen, og se om t-hansen har en pakning liggende.

opdatering for dagen i garagen, vil jeg sige at, moter skærme tager lang tid at nå igennem. For mig som første gangs indbrud i en 4 t. ! dernæst vil jeg sige, cylinderen sad overraskende godt fast, efter alle bolte er fjernet. Måske fordi motoren har været kørt varm! Næste problem var split i stempel. Det var ikke split med sådan en bøgning til tangen, så jeg måtte finde noget småt, spids, skarpt! Tror det endte med at en lille skruetrækker fik den til at flyve ud, fandt den aldrig!
Og så tror jeg sgu der gik en lille time med at sætte split på det nye stempel, efter montering på plejlstang. Pu ha den drillede, og med alt for lidt plads.
Der efter gik samling af motor ret gelinde, og havde ca. tre forsøg, inden knast akslen sad lige!
Så, mangler altså bare den pakning for at samle færdig, altså skjolde og sæde. Skal nok melde ind, hvordan Kymcoen kører, og der kommer lidt billeder senere!

   

   

   

   

   

   
Der må da stadig være et hul i vejen, jeg ikke har besøgt!
Mvh. Niels
Svar


Beskeder i denne tråd
"NY" hjælp til cylinder skifte - af N.Blu - 11-11-2017, 09:06
RE: "NY" hjælp til cylinder skifte - af N.Blu - 11-11-2017, 17:54

Forum spring: