26-05-2013, 21:36
Jeg har fået speedometeret til at virke.
Jeg gangede bare det jag havde skrevet ind som dækkets omkreds med den fejlvisning der var, så den nu har dækkets omkreds som 1785mm og den viser nu det samme som gps'en.
Dertil har jeg opdaget noget smart om indsprøjtningen og dens måde at begrænse.
For at stoppe omdrejningerne med at stige vil den afbryde benzinblandingen hver anden gang, hvilket giver en meget hakkende kørsel, men hver gang den så tænder vil den ændre på tændingsvinklen indtil tændingen kommer så sent at der ikke er kræfter til at overskride det omdrejningstal som man har bestemt, hvorefter den ikke afbryder benzinblandingen og man får en glidende kørsel ligesom den vi kender fra en normal karburatorfødet scooter hvor CDI'en ændrer tændingsvinklen for at begrænse omdrejningerne.
Derudover prøvede jeg lige at flytte begrænsningen fra 7500 til 8000, og nøj om jeg ikke kom til at savne at køre ubegrænset, for agilityen tager først ordenligt fat efter 7500 omdrejninger og der tager den satme fat. Får mig til at tænke på da agilityen var byens hurtigste hverdagsknallert.
Jeg gangede bare det jag havde skrevet ind som dækkets omkreds med den fejlvisning der var, så den nu har dækkets omkreds som 1785mm og den viser nu det samme som gps'en.
Dertil har jeg opdaget noget smart om indsprøjtningen og dens måde at begrænse.
For at stoppe omdrejningerne med at stige vil den afbryde benzinblandingen hver anden gang, hvilket giver en meget hakkende kørsel, men hver gang den så tænder vil den ændre på tændingsvinklen indtil tændingen kommer så sent at der ikke er kræfter til at overskride det omdrejningstal som man har bestemt, hvorefter den ikke afbryder benzinblandingen og man får en glidende kørsel ligesom den vi kender fra en normal karburatorfødet scooter hvor CDI'en ændrer tændingsvinklen for at begrænse omdrejningerne.
Derudover prøvede jeg lige at flytte begrænsningen fra 7500 til 8000, og nøj om jeg ikke kom til at savne at køre ubegrænset, for agilityen tager først ordenligt fat efter 7500 omdrejninger og der tager den satme fat. Får mig til at tænke på da agilityen var byens hurtigste hverdagsknallert.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".