Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
Halli Halløj, så begynder vi at have nogle resultater der kan bruges til noget, da jeg har kørt en tankfuld igennem og kan give et fint billede af benzinøkonomien. Grin

Som jeg sagde før, så virker auto-tuning rigtig fint, men ikke ved de forhold jeg bruger mindst. På det første billede herunder har jeg vind i ryggen og en gennemvarm motor, så der gives lidt mindre gas end det jeg normalt giver, og blandingen er pænt mager, AFR 18,2, men den kører fint i modsætning til med karburator, hvor den bliver ustabil og mister meget kraft ved AFR over 16,5. Grøn grin

   

Derefter gav jeg så lidt mere gas, som i også kan se på omdrejningerne der nu er over 7000, og kom til de forhold jeg har kørt mest ved her på det sidste og benzinblandingen er helt perfekt, 14,9. Den hurtige vil opdage at det er 0,2 for magert, men dette gør ikke den store forskel lige nu. Grin

   


Så til det spændende, benzinøkonomien. Grin
Speedometeret viser dér 28-30 km/t mens gps'en siger 35-36 km/t, så jeg skal lige lægge 20% til den strækning jeg har kørt, hvilket giver en benzinøkonomi på 42 km/l, med en begrænset maskine og småagressiv kørsel hele tiden. Blink med øjet

Fejlvisningen på speedometeret skyldes rust på magneterne men tager jeg højde for det, så var benzinøkonomien med karburator og samme småagressive kørestil 36-38 km/l. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 14:59
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 15:15
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af Baddi - 21-05-2013, 10:39

Forum spring: