13-05-2013, 13:40
(13-05-2013, 12:18)Baddi Skrev: Tjooo, altså Colortune kræver at man visuelt kigger på maskinen under kørsel mens man med lambda sonde både kan logge det eller se det i realtid på styret. Problemet jeg oplevede var mere at karburatoren ikke var mulig at stille så præcist da forholdene svinger for meget.
Så når blandingen var god under accelleration var den forkert ved tomgang og når den var god ved tomgang var den forkert andre steder. Det eneste der stabilt kunne indstilles var hoveddysen som kun var aktiv ved fuld gas fra 7200 omdrejninger og opefter og det er lidt irrelevant for en begrænset agility, hvor der kun bruges op til halv gas og hvor omdrejningerne er begrænset til 7500.
Ah, det ved jeg nu ikke om Colortune kræver man kigger på maskinen under kørsel, det har jeg ihvertfald aldrig gjort, det er derimod nok blot køre den varm, og så benytte colortune til at få justeret dyse, nål og luftskrue ind.
Nu skal du huske på der findes mange typer karburator, og de ikke alle er lige optimale, eller designet til hvad de faktisk er monteret på, det ser man gang på gang, at dyserør ikke passer, nålen ikke passer, spjæld osv, det er derfor der findes special udgaver.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.