Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
Nå, så nåede jeg frem til skole, men O2-sensoren har vist fed hele vejen.
De eneste steder, hvor den kommer der ned, hvor den skulle svinge omkring er, når jeg lukker gassen efter at have givet gas i lidt tid.

   
Grøn linje er lambda-sondens (O2-sensoren) volt signal, som er fed, når den er over 0,45v og mager når den er under. Ved den rigtige blanding vil signalet svinge stabilt omkring 0,45v uanset hvor meget gasspjældet er åbent.
Tyrkis linje er hvor meget gas jeg giver, og den når aldrig 100%, men ligger mellem 50 og 80% og topper en enkelt gang på 95%. Fræk


Jeg tror at jeg i stedet for at skrue ned for forskellige parametre over hele linjen, blot fjerner tragten i udstødningsrøret. Så vil cylindren forhåbentlig blive tømt bedre for udstødningsgas, og der kan komme mere frisk luft ned, så benzinen kan brændes helt af. Smil
Jeg kan også rapportere at der ved 60-80% gasgivning (7500 omdr. v 80% og 7700 omdr. v 60%) bruges næsten 3 gange så meget benzin som ved tomgang (3300 omdr.). Der er så for meget benzin hele vejen, men det var lige for at sætte det i perspektiv, at benzinforbruget kommer an på en hel masse ting, da der ved de to punkter ved 60 og 80% bruges lige meget benzin per sprøjt. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 14:59
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 15:15
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af Baddi - 15-08-2012, 08:54

Forum spring: