Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
Endelig hjemme fra arbejde efter nogle hårde dage, så her er der billeder jeg tog da jeg skilte det ad den anden dag:

   

   
Nederst på cylinderen dér hvor den møder resten af cylinderen (aner ikke om man kalder det noget forskelligt) sidder der noget metal, som virker som om det har siddet over det hele hvor det nu er brunt. På den anden cylinder jeg har liggende er det hele den samme farve som den lille flage dér, og det var det jeg sammenlignede med. Smil

Jeg kom her på vej til arbejde i morges til at tænke på noget. Jeg købte min scooter i vinters, og efter nogle hundrede km skiftede jeg olie, men ekspedienten i Thansen sagde fast at det var den helt rigtige jeg havde i hånden, da jeg spurgte ham om 15W40 var en god olie, og han sagde at det var den man brugte til scootere og knallerter, så jeg købte den. Efter at have haft skiftet olie havde jeg så læst herinde at 15W40 er for tykt til at bruge om vinteren, og at man skal bruge 10W40, men jeg måtte køre måneden ud (Januar måned), før jeg havde råd til en dunk 10W40, som jeg så har brugt siden. Er det muligt at den tykke olie i det kolde vejr har skadet cylindren eller stemplet, så den er blevet utæt? Jeg havde på det tidspunkt kørt med skive i hele tiden, så jeg har ikke rigtig noget sammenligningspunkt med hensyn til accelleration eller km/l, men jeg har nu kørt 6000 km, og den kører stadig som den gjorde da jeg fjernede skiven i februar eller marts (eller hvornår det nu var). Fræk

Om cylindren eller stemplet er blevet skadet yderligere da den gik ud her den anden dag er i for mig at se irrelevant, da jeg alligevel skal skifte det, så det slutter tæt, før jeg kan bruge O2-sensoren til at måle forbrændingen, da den ellers læser for meget luft uanset hvor meget benzin der kommer i. Smil

Forresten har jeg fået 7g Dr. Pulley med posten i går, så det skal testes så snart motoren er i orden igen. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 14:59
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 15:15
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af Baddi - 21-07-2012, 20:31

Forum spring: