05-06-2012, 21:56
(05-06-2012, 18:11)Baddi Skrev: Jeg har lige fået den CDI, som passer til kittet, men den giver stadig ikke gnist, så jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har skrevet til ham, som laver det, om han har nogen ideer, men ellers har jeg lige kommet på en enkelt idé. Min tændspole er af den slags med 2 ben, hvor det ene ben skal være forbundet til CDI'en, og det andet ben til stelforbindelse.
Jeg vil snarest få fat i nogle kabelsko og nogle ledninger og prøve at helt undgå det originale ledningsnet, da jeg mistænker, at stelforbindelsen på spolen er grunden til manglende gnist.
Det originale el-diagram er her, og jeg kan se, at den grønne ledning er til stel (men at den først går gennem en masse andet), så jeg vil prøve at se, om en hjemmelavet stelforbindelse vil virke.
Hvis det så ikke virker, har jeg vel fået en defekt CDI, hvilket er noget skidt, da fragt koster 200 kroner hver vej, og jeg ikke kan bruge andre CDI'er end hans, da det er en jævnstrøms-CDI, hvor benene skal sidde på en bestemt måde og hvor der ikke må være optimeret tænding på.
Men i skal da ikke snydes for et eller andet, så her er en video , hvor jeg har fået den til at sprøjte lidt benzin.
Det er faktisk overraskende lidt benzin der sprøjtes af gangen.
Det benzin den sprøjter ud, er da slet ikke nok!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.