Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
#84
(05-06-2012, 18:11)Baddi Skrev: Jeg har lige fået den CDI, som passer til kittet, men den giver stadig ikke gnist, så jeg kan ikke få det til at virke. Neutral

Jeg har skrevet til ham, som laver det, om han har nogen ideer, men ellers har jeg lige kommet på en enkelt idé. Min tændspole er af den slags med 2 ben, hvor det ene ben skal være forbundet til CDI'en, og det andet ben til stelforbindelse.
Jeg vil snarest få fat i nogle kabelsko og nogle ledninger og prøve at helt undgå det originale ledningsnet, da jeg mistænker, at stelforbindelsen på spolen er grunden til manglende gnist. Rullende øjne

Det originale el-diagram er her, og jeg kan se, at den grønne ledning er til stel (men at den først går gennem en masse andet), så jeg vil prøve at se, om en hjemmelavet stelforbindelse vil virke. Smil
Hvis det så ikke virker, har jeg vel fået en defekt CDI, hvilket er noget skidt, da fragt koster 200 kroner hver vej, og jeg ikke kan bruge andre CDI'er end hans, da det er en jævnstrøms-CDI, hvor benene skal sidde på en bestemt måde og hvor der ikke må være optimeret tænding på. Ked af det

Men i skal da ikke snydes for et eller andet, så her er en video , hvor jeg har fået den til at sprøjte lidt benzin. Smil
Det er faktisk overraskende lidt benzin der sprøjtes af gangen. Grin

Det benzin den sprøjter ud, er da slet ikke nok!Neutral
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 14:59
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 15:15
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af Ra1994gh - 05-06-2012, 21:56

Forum spring: