Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt: Indsprøjtningskit på scooter
#23
En lille opdatering:

Jeg venter stadig på indsprøjtningskittet, men det havde jeg jo regnet med, da de sagde 5-7 arbejdsdage, men jeg er dog lidt ked af, at Ecotrons ikke har sendt en bekræftelse af, at den er afsendt. Smil

Jeg har igår fundet ud af, at Leo Vince LZ-7470 udstødningen er lovlig erstatningsudstødning på kymco agility, så den bestilte jeg igår sammen med nogle pakninger, en malossi kevlar rem og en blindplade til SLS. Hvordan de har formået at få den godkendt, når godkendelseskravene er CO2 udslip og støj, kan jeg kun gisne om, for den siger ved lave omdrejninger næsten som en MC, men hvor lyden af de enkelte udstødningstakter desværre flyder sammen ved højere omdrejninger, og det bliver én kontinuerlig larm. Den kontinuerlige larm er dog lavere end, hvis man kører uden udstødning. Grin

Pakningerne skal bruges, når jeg skal tjekke cylindren og ventiler for sod, snarest. Blindpladen til SLS er for, at der ikke tilføres ekstra luft til udstødningen, da det ikke er nødvendigt, når man ikke har katalysator, og da det ville få O2 sensoren (som kommer med indsprøjtningskittet) til hele tiden at læse falsk, og så give for meget benzin. Smil Jeg har fået at vide, at indsprøjtning i "closed loop" (respons fra O2 sensor bruges til at justere benzinblandingen) er så effektivt, at det til hver en tid slår karburator + katalysator. Grin

Malossi kevlar remmen har jeg købt, da jeg mistænker min nuværende rem for at være slidt og/eller at lave lyde når den bliver varm. Jeg har dog lige opdaget at det er en 743 rem, hvilket er længere end standart 729 remmen, hvilket også giver mening til, at jeg på den gamle agility kunne ramme 72 km/t, hvorimod denne med standart rem "kun" topper på 65 (gps). Jeg vil vente med at montere den nye rem, til jeg har fået indstilt indsprøjtningen OG kørt 1 eller 2 hele tanke, da den højere gearing fra den større rem ville give bedre benzinforbrug, og så ødelægge sammenligningen mellem karburator og indsprøjtning.
Når jeg har et ordenligt sammenligningsgrundlag, vil jeg da installere remmen, og jeg har derudover til hensigt, med insprøjtningens ECU at begræsne omdrejningerne til 7800, da dette tillader mig at udnytte effektbåndet uden at køre op til 9000 omdrejninger, så snart jeg rammer maks gearing. Grin

På grund af det kommende razzia, får installationen af indsprøjtningskittet lov at vente til uge 20 Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Beskeder i denne tråd
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 14:59
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af 12V - 29-04-2012, 15:15
RE: Projekt: Indsprøjtningskit på scooter - af Baddi - 03-05-2012, 22:46

Forum spring: