31-03-2010, 21:44
Foranlediget af flere brugeres spørgsmål ang. tragten som er en begrænsning, prøver jeg her med en lille guide udi hvordan man fjerner den. Først et billede af hvordan den ser ud:
Den sidder under studsen hvor karburatoren sidder på. Dvs. den ligger i membranen, og er lige til at tage ud (ihvertfald på PGO).
1: Er hvor membranen sidder (under studsen).
2: Selve studsen.
3: Karburator.
4: Luftfilterkassen.
3 ting ting skal afmonteres, for at komme til selve membranen (den skal blive hvor den er ). Kan tilføje at studsen ikke er så svær at fjerne, trods den "dumme" tværstang, lige over den.
Billede hvor membranen kan ses, og heri ligger så den famøse tragt.
Og når tragten så er ude, vil jeg anbefale man skifter 1-2 numre op. Jeg har en 74'er i min hvor 72, er standarddyse. Nogle dyser springer 2 numre ad gangen (såsom Pgo's) så man må "føle" sig frem til den rigtige størrelse dyse, bare den er mindst 1-2 numre, større end den der sidder i som standard.
Den sidder under studsen hvor karburatoren sidder på. Dvs. den ligger i membranen, og er lige til at tage ud (ihvertfald på PGO).
1: Er hvor membranen sidder (under studsen).
2: Selve studsen.
3: Karburator.
4: Luftfilterkassen.
3 ting ting skal afmonteres, for at komme til selve membranen (den skal blive hvor den er ). Kan tilføje at studsen ikke er så svær at fjerne, trods den "dumme" tværstang, lige over den.
Billede hvor membranen kan ses, og heri ligger så den famøse tragt.
Og når tragten så er ude, vil jeg anbefale man skifter 1-2 numre op. Jeg har en 74'er i min hvor 72, er standarddyse. Nogle dyser springer 2 numre ad gangen (såsom Pgo's) så man må "føle" sig frem til den rigtige størrelse dyse, bare den er mindst 1-2 numre, større end den der sidder i som standard.
Ivecar plus 2023.