Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fartbegrænser og Rødglødende udstødning
#1
Godaften Grin

1.

Jeg har en Suzuki estilete 2-takter. Den kører som den skal og jeg har fjernet skiven/ringen.

Men efter det bliver man jo lidt små bekymret for politi razzia. Min ven har en Jog, tunet med 70cc cylinder osv, samtidig har han en fartbegrænser med knap installeret. Den ser ud til at fungere glimrende og begrænser farten fint uden knallerten hoster og sprutter, han er blevet stoppet og han fik ingen bøde.

Mit spørgsmål er, kan jeg få en begrænser der kan monteres på en såkaldt "morini motor" som jo sidder på min estilete.

Som sagt er den ikke tunet, og den ser derfor ikke mistænkelig ud på nogen måde, så tror næpper de tager den med.

2. Som sagt kører den fint, omkring de 50 - 60. Men når jeg kører med min ven, siger han at enden i mit udstødningsrør bliver rødglødende inden i enden, og der står gnister/gløder ud.

Er det normalt? Hvis ikke, kan det så være fordi at den er begrænset i udstødningsrøret endnu, men ringen er væk.

Havde faktisk et lille uheld, hvor jeg havde strammet bagbremsen lidt for meget, så den kurede lidt på vejen hjem, så fordi den blev varmere udvidede det sig, og jeg synes jeg kørte meget langsomt. Stoppede op og konstaterede at den yderste del af udstødningsrøret var rødglødende, løslnede bagbremsen og kørte glad videre. Kan der været smeltet noget inden i som har gjort udgangen endnu mindre?

Jeg er ikke lige den klogeste på det med scootere, men jeg gør da mit bedste Grin

Håber i kan hjælpe-

Med venlig hilsen

Anders Møller
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Fartbegrænser og Rødglødende udstødning - af Sabbador - 22-11-2009, 00:53
[Intet emne] - af Møllersucks - 22-11-2009, 18:23
[Intet emne] - af kragen - 22-11-2009, 18:27
[Intet emne] - af barden - 22-11-2009, 20:51
[Intet emne] - af Sabbador - 22-11-2009, 21:13

Forum spring: