Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha Passola spørgsmål.
#1
Ja, efter Passola'en er tilbage i pæn og nogenlunde original stand, synes jeg det er på tide der skal lidt fart på. Grin

Meeen, jeg vil ikke bore plumben ud, for den kan vel ikke sættes tilbage i på nogen måde? Og jeg ønsker til hver en tid, at kunne lave den helt lovlig, hvis nu politiet vil se på den eller noget i den stil.

Jeg har fundet frem til at "opsætningen" som det så fint hedder, skal lyde på:

44 mm cylinder med tilhørende stempel. =60ccm
Planet 40 mm topstykke.
4.5 tun udstødnings fra Protuna
21 mm karburator, eller lidt mindre, 17.5 eller 19 mm.

Men mine spørgsmål er så om min standart krumtap og lejer, kan holde til de omdrejninger det vil give?
Kan det overhovedet betale sig at putte de dele på uden at bore plumben ud?
Hvor stærk ville den køre hvis den fik ovenstående dele på, med og uden plumb?

Hvis jeg skal have andre lejer, eller en anden krumtap i, hvilke(n) skal det så være?

Ooog til sidst. Er det muligt at købe en anden gearing til en Passola, da jeg ikke har set det nogle steder, og hvis i har nogle gode tuningstrick må i da gerne skrive dem. Smil

På forhånd tak. 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Yamaha Passola spørgsmål. - af Kvizzle - 13-08-2009, 21:04
[Intet emne] - af Kvizzle - 15-08-2009, 20:22
[Intet emne] - af Tempo - 15-08-2009, 20:57

Forum spring: