11-08-2009, 18:30
Hej folkens..
Jeg står med et problem som jeg håber at en klog mand/kvinde kan hjælpe mig af med..
For et stykke tid siden begynde min Giantco Sprint at kører underligt, den villi ikk rigtig tage gassen, det skal lige siges at det var en tidlig morgen, så der var masser af fugt i vejret.
Nogle timer efter da jeg skulle hjem igen, havde den meget svært ved at starte og man kunne slet ikk holde den igang.. :S
Her er hvad jeg har gjort ind til nu:
Skiftet tændrør (det gamle gnistede fint, men nu havde jeg jo købt en)
Tjekket luftfilter (den var helt fin og tør)
Renset kaburator, den var også meget pæn og ren.. Men den menbranvarcum gasspjæld der sidder i den var der et lille hul i, så den er nu også skiftet til et nyt.. kostede 200 kr.. :O
Der er masser af strøm på batteriet, eller det var der
Den gnister og får benzin, men vil ikke starte.. Hva hulen gør jeg?
Det skal lige siges at det er første gang jeg "roder" med en 4-takter, men har arbejdet meget med 2 takter, så jeg vil da mene at jeg kender de fleste grundprincipper..
Scooteren vi snakker om her har gået 6000 km og har andrig været tunet eller noget i den dur..
Der er nogle slanger på kryds og tværs under hjelmboksen som jeg ikk ved hvad bruges til.. Nogle af dem er meget mørnet nogle steder er der hul i dem..
Håber i kan hjælpe mig..
På forhand tak!
Morten
Jeg står med et problem som jeg håber at en klog mand/kvinde kan hjælpe mig af med..
For et stykke tid siden begynde min Giantco Sprint at kører underligt, den villi ikk rigtig tage gassen, det skal lige siges at det var en tidlig morgen, så der var masser af fugt i vejret.
Nogle timer efter da jeg skulle hjem igen, havde den meget svært ved at starte og man kunne slet ikk holde den igang.. :S
Her er hvad jeg har gjort ind til nu:
Skiftet tændrør (det gamle gnistede fint, men nu havde jeg jo købt en)
Tjekket luftfilter (den var helt fin og tør)
Renset kaburator, den var også meget pæn og ren.. Men den menbranvarcum gasspjæld der sidder i den var der et lille hul i, så den er nu også skiftet til et nyt.. kostede 200 kr.. :O
Der er masser af strøm på batteriet, eller det var der
Den gnister og får benzin, men vil ikke starte.. Hva hulen gør jeg?
Det skal lige siges at det er første gang jeg "roder" med en 4-takter, men har arbejdet meget med 2 takter, så jeg vil da mene at jeg kender de fleste grundprincipper..
Scooteren vi snakker om her har gået 6000 km og har andrig været tunet eller noget i den dur..
Der er nogle slanger på kryds og tværs under hjelmboksen som jeg ikk ved hvad bruges til.. Nogle af dem er meget mørnet nogle steder er der hul i dem..
Håber i kan hjælpe mig..
På forhand tak!
Morten