20-01-2009, 21:12
Hej,
Jeg har det helt fint med at scootere kun må køre 30 i dk, det kan jeg godt se hvorfor. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor at den lovpligtige ansvarsforsikring i dækker hvis scooteren kan køre mere end 30 km i timen (svært at modbevise ned af bakken), kan det virkelig passe? Jeg syntes i forvejen at når man kommer kørende med 30-40 er det eneste problem cyklisterne som konstant køre i vejen, over for rødt, ud foran en bil, køre på fortovet og uden hjeml. Men når scooteren kan køre de 30-40 stykker så er problemet jo lige at forsikringen ikke dækker? Hvis en cyklist der køre 40-50 (kan de racer-cykler godt komme op på :S) vælger at køre end i en bil så vil de ikke skulle betale en disse normalt. Men hvis en bil på kørte en knallert så ville man skulle betale afstatning og ikke få noget igen... Er det ikke lidt hul i hovedet? :S
Jeg har det helt fint med at scootere kun må køre 30 i dk, det kan jeg godt se hvorfor. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor at den lovpligtige ansvarsforsikring i dækker hvis scooteren kan køre mere end 30 km i timen (svært at modbevise ned af bakken), kan det virkelig passe? Jeg syntes i forvejen at når man kommer kørende med 30-40 er det eneste problem cyklisterne som konstant køre i vejen, over for rødt, ud foran en bil, køre på fortovet og uden hjeml. Men når scooteren kan køre de 30-40 stykker så er problemet jo lige at forsikringen ikke dækker? Hvis en cyklist der køre 40-50 (kan de racer-cykler godt komme op på :S) vælger at køre end i en bil så vil de ikke skulle betale en disse normalt. Men hvis en bil på kørte en knallert så ville man skulle betale afstatning og ikke få noget igen... Er det ikke lidt hul i hovedet? :S