Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor er vores samfund på vej hen ???
#1
Dette er på ingen måde for at pukke på nogen, mere bare en reflektion over at der ofte fra redatøres side skrides ind overfor visse uregelmæssigheder Blink med øjet

Jeg undre mig tit over de som ikke starter med stort efter punktum.
Hvad gør de mon i skolen når de skal aflevere en stil, eller anden skriftelig opgave ?
Skriver de da også bare frit fra tastaturet uden brug af store bogstaver ?
Og i så fald, hvad i alverden siger læren monstro til det ?? Eller er det et punkt som man ikke gør så meget ud ad mere ??
Hvis ikke, så bliver det da for alvor ikke sjovt at få breve, e-mail eller anden skriftelig information i en ikke alt for fjern fremtid, når den generation der ikke mener det har nogen betydning, finder vej ud på arbejdsmarkedet Ked af det

En anden ting: Da SMS blev udbredt tilbage i 90'erne, var der flere "orlogskaptajner" der var fremme i pressen og udtalte at dette nye fænomen faktisk havde haft den betydning, at selv folk som tidligere havde været knap så god til det med retstavning, nu pludselig oplevede at deres stavning blev meget bedre. Tja, den udvilking holdt jo kort, faktisk kun indtil man (læs ungsommen) opdagede at det jo var meget nemmere at korte ord af, bruge diverse forkortelser for ord, såsom d (det) r (er) osv.
Personligt synes jeg det er ærgeligt at et sprog som burde blive i mobilverdenen, også finder indpas andre steder, hvor den efter min meningen ingen gavn gør.

Som tidligere skrevet, så er dette indlæg bestemt ikke møntet på nogen bestemt her i foraet, men mere et udtryk for mine personlige tanker når jeg ser at en redaktør har måttet komme med en irettesættelse, og hvordan der så ofte kommer en undskyldning i retning med at: Det er vel uden betydning; I forstår jo hvad jeg mener; jeg staver dårligt osv.

PS: Personligt er jeg ikke god til endelser, specielt det der med re/rer Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Hvor er vores samfund på vej hen ??? - af Struerboen - 06-12-2008, 01:10
[Intet emne] - af Runnerdude - 06-12-2008, 02:41
[Intet emne] - af DutchDK - 06-12-2008, 02:45
[Intet emne] - af kragen - 06-12-2008, 10:29
[Intet emne] - af SLK - 06-12-2008, 16:34
[Intet emne] - af Ottosen - 06-12-2008, 18:01
[Intet emne] - af walker1 - 06-12-2008, 18:57
[Intet emne] - af kragen - 06-12-2008, 23:13
[Intet emne] - af DutchDK - 06-12-2008, 23:19
[Intet emne] - af DutchDK - 06-12-2008, 23:24
[Intet emne] - af Ottosen - 07-12-2008, 16:11
[Intet emne] - af Ottosen - 07-12-2008, 16:19

Forum spring: