Søg Garagen Hej Gæst! Register

Motor starter, men ville ikke trække - grund til Panik ?
#1
Halløj alle sammen.

Jeg havde en rigtig grim oplevelse da jeg skulle hjem fra arbejde i dag på min PGO Comet:

Efter at have startet motoren - hvilket gik nemt, med en smule gas ved tænding med elstarteren - oplevede jeg at den overhoved ikke ville trække på baghjullet og komme bare det mindste op i fart - det er aldrig sket før!

Ved gas spandt motoren lidt op og døde så, enten gik den helt i stå eller tabte lysten helt til at gå højere op i opdrejninger. Jeg forsøgte at skubbe den i gang og stille den op støttefoden og gasse op, med samme resultat - baghjulet snurrede måske lidt hurtigere meget kortvarrigt på støttefoden, men gik så ned i omdrejninger igen.

Efter ca. 10 minuters forsøg kom der endelig træk på baghjulet og jeg kunne køre hjem uden problemer.

Og det store spørgsmål er nu: Hvad dælen er grunden til, at den ikke ville køre selvom motoren var i gang Spørgsmålstegn

Den har kørt godt 13.000 km og der er karburatorsprit i tanken i forhold 1:30 som angivet på dunken.

Har motoren kørt for hårdt eller er der en fjeder eller kobling et eller andet sted der driller og bør skiftes eller er det noget elektrisk - er der grund til panik, dør motoren endegyldigt snart...Spørgsmålstegn

Den eneste episode jeg har haft med den var for ca. ½ år siden, da den gik i stå under kørsel ned ad bakke og det var tre gang i træk på samme bakke!

Har nogen været udsat for noget lignende Spørgsmålstegn
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Motor starter, men ville ikke trække - grund til Panik ? - af Skimester - 20-11-2008, 20:51
[Intet emne] - af Skimester - 23-11-2008, 00:58
.. - af Ankerpeter - 23-11-2008, 01:23
[Intet emne] - af ChristianC - 25-11-2008, 18:12
[Intet emne] - af Skimester - 26-11-2008, 00:07

Forum spring: