Søg Garagen Hej Gæst! Register

Og så siger de PGO ikke duer !
#1
En af de første dage i januar her i år havde jeg brug for scooteren da jeg skulle til kiropraktor, derefter blev scooteren stillet i pit inde i mit værksted.

Her idag skal jeg en tur til Lemvig, og jeg synes vejret er ret så godt ift. hvordan det har været den sidste uges tid, så scooteren skal bruges.

Jeg går spændt over og drejer nøglen i håb om der er lidt strøm tilbage på batteriet endnu, og sørme om ikke baglygten lyser op når bremsen holdes i bund.

Et forsigtigt tryk på startknappen får starteren til at fise rundt som om det er et nyt batteri der er kommet på scooteren, 5 sekunder går, intet liv i scooteren. Der holdes en lille pause, og startknappen trykkes ind i 5 sekunder igen, hmmmmmm intet liv.

Der tændes en cigaret og efter et par sug, trykkes startknappen ind igen, wroooom!
PGOén er genopstået af vinterdvalen, en dejlig duft af halvforbrændt totaktsolie breder sig i værkstedet hvor sigtbarheden efterhånden er nede under 1 mtr men hvad gør det nu når scooteren startede uden jeg fik beskidte fingre?

En tur op ad vores grusvej overbeviste mig om at den ikke vil svigte mig her i eftermiddag når turen på de 15 km til Lemvig skal gennemføres.

Det er da godt klaret af en PGO der har været i vinterhi, så selv om folk rynker på næsen af PGO, så er jeg da stadig stolt af mit trofaste befordringsmiddel. Grin

Slutteligt skal lige tilføjes, alarmen (SP50) har været aktiv under hele vinterhiet, så den opsætning med en 7810 spændingsregulator der føder alarmen, kan stadig ikke tappe mit batteri Griner
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Og så siger de PGO ikke duer ! - af Lund - 28-03-2006, 12:43
[Intet emne] - af Anonymous - 29-03-2006, 16:37
[Intet emne] - af Jps2 - 29-03-2006, 17:21
[Intet emne] - af Lund - 29-03-2006, 19:43
[Intet emne] - af Energy - 29-03-2006, 19:53
[Intet emne] - af Lund - 30-03-2006, 00:28

Forum spring: