Søg Garagen Hej Gæst! Register

Reklamationsret spørgsmål ved bærbar og istykker oplader.
#1
Hejsa.

Min kærestes Acer bærbar, som er købt i Kvickly for ~ 1 år siden, er gået lidt i stykker.
Den havde stået tændt på bordet, hun ville bruge den, men bemærkede at den var slukket selvom den burde være tændt. Den gad ikke at tænde igen og havde fået en stor fordybning i karrosseriet ved siden af touchpaden. Det var simpelthen smeltet.
Vi har dog senere fået liv i den igen, men den har jo stadig den store smeltet fordybning, hvilket nok skyldtes noget overophedning af noget indre elektronik.

Problemet er at vores hund har for lang tid siden være så fræk og har bidt ledningen over på opladeren til bærbaren. Jeg har dog fikset det igen med en kronmuffe og noget isoleringsplast, og opladeren virkede fint derefter og virker stadig.

Jeg kunne dog godt forstille mig, at hvis jeg sendte bærbaren ind (og opladeren med i kassen), at de hurtigt ville skylde skylden på at opladeren jo "i stykker"/"mishandlet" - eller hvad man end vil kalde det, og det er derfor bærbaren er gået i stykker.

- Er ovenstående mon korrekt tænkt?


Jeg vil derfor gerne købe en ny oplader og sende med i kassen så dette ikke bliver aktuelt, men så er det store spørgsmål, om jeg kan nøjes med en billig "multi-bærbar-oplader" til typisk 99kr,- eller skal jeg købe en org. Acer oplader til 600-800kr,- som jeg kun kan finde dem til?

Kunne de stadig afvise bærbarens fejl grundet en billig multi-bærbar-oplader i stedet for den der fulgte med?


- Alternativt skulle jeg prøve at sende den ind uden oplader overhovedet? Jeg har stadig org. emballage osv.


Eksempel på multi-bærbar-oplader: http://www.mobilnet.dk/product.asp?produ...b=0&page=1




På forhånd tak for de gode kommentarer og råd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Reklamationsret spørgsmål ved bærbar og istykker oplader. - af SLK - 20-05-2008, 15:56
[Intet emne] - af kragen - 20-05-2008, 16:22
[Intet emne] - af DutchDK - 20-05-2008, 17:01
[Intet emne] - af Excile - 22-05-2008, 16:42
[Intet emne] - af kragen - 22-05-2008, 18:20
[Intet emne] - af Excile - 22-05-2008, 21:00

Forum spring: