Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI popcorn - Problem med elstart og kickstart
#1
Hej allesammen.
Jeg har lige overtaget en cpi popcorn 45.
Er ikke meget for at sende den til en mekaniker, selvom jeg aldrig har rodet med den slags selv.
Er dog ret fiks på fingrene, har repareret computere i 10 år og er ingeniørstuderende, så jeg vil gerne forsøge :-)
Eftersom jeg aldrig har så meget som kigget på en motor, har jeg nogle -måske- lidt dumme spørgsmål.

Spørgsmål et;
Når jeg prøver at elstarte står den bare og larmer, ligesom når man prøver at starte en bil uden strøm. Tidligere ejer sagde at den virker fint når det er godt vejr, men det kan man vist ikke kalde det lige nu :-)
Selvom jeg har kørt på den i en time, og så slukker, og prøver at tænde på el-start, sker der ingenting.
Hvad kan det skyldes? Og hvad kan der gøres? (Og hvad har det med godt vejr at gøre?)

Spørgsmål to;
Kickstarteren virker fint, men den gamle pedal havde så slidte takker at jeg måtte sætte en ny på.
Da jeg så havde monteret den, og startede kværnen, gav den to problemer.

For det første blev kickstarteren siddende i lodret position da jeg havde startet (som om tandhjulene indeni sidder for stramt mod hinanden eller noget).
Jeg kunne dog nemt skubbe den "på plads" igen.

For det andet gav det en uhyggelig skærende/knirkende lyd, igen som om tandhjulene strammer for meget om hinanden. Lyden blev ved med at være der de første 10-15 sekunder motoren kørte. Da jeg så pressede lidt på kickstarter pedalen, forsvandt lyden.

Den umiddelbare konklusion på disse to hændelser må jo være at tandhjulene strammer for meget om hinanden. Men hvordan kan de det, blot ved at jeg har skiftet kickstarterpedalen?
Har ikke engang haft skjoldet af.

Er dette typiske problemer, og hvad kan der gøres ved det?

Og hvor stor risiko er der for at smadre noget/gøre reparationen mere besværlig?

Sidste ting; Hvis nogen fra Århus området har mod på at hjælpe mig med at få den til at spinde, vil jeg gerne spytte lidt i bøssen Blink med øjet
Har ikke råd til en mekaniker, men har masser af andre ressourcer jeg kan trække på. Det godtager uddannede mekanikere bare ikke som gyldig valuta Smil

På forhånd mange tak for svar!!!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
CPI popcorn - Problem med elstart og kickstart - af B3nj4m1n - 11-01-2008, 20:21
[Intet emne] - af sukedk2001 - 11-01-2008, 21:26
[Intet emne] - af B3nj4m1n - 11-01-2008, 21:45
[Intet emne] - af svend loksø - 11-01-2008, 23:18

Forum spring: