Søg Garagen Hej Gæst! Register

Har købt en Typhoon.
#1
Har kigget lidt scooter i dag og jeg synes jeg har gjort et super køb!

Det blev en Piaggio Typhoon fra 1999, den står ret pæn. Ingen store skader eller dele der mangler, endda org. værktøjet er med. Den har lidt ridser men ingen flækkede skjolde.

Tror aldrig der har været skruet i de vitale dele, den ser total std ud, ingen blandede skruer eller lign.

Det eneste jeg skal fikse er:

Nyt batteri, knallerten lader rigtig godt, men batteriet kan ikke holde på det, så efter få timer kan den kun lige trække en enkelt gang forbi toppunktet, men det er nærmest nok til at starte - den starter ekstrem let.

Gaskabel skal smøres eller skiftes, det går trægt.

Et sæt nye spejle.

Måske et nyt fordæk, det er gammelt og hårdt - hopper lidt fra 30-40 km/t.

Så skal den lige have renset benzin tilførslen, eller, det er i hvert fald mit gæt. Når man stiller den et kort stykke tid, kan man køre afsted med fuld gas. Men så er det somom den ikke får benzin nok, så kan man kun give 1/3 gas og trille med en 40-50 km/t. Stiller man den et stykke tid igen er det somom den har fået fyldt svømmerhuset og så går det afsted igen.

Men jeg er glad for de små skavanker, da jeg hurtigt og billigt kan fikse dem, det kunne den tidligere ejer ikke så han gad ikke investere en tur til en mekaniker.
Så jeg fik den til en rigtig god pris - 1400,- Grin

Alt EL og tilbehør virker, den er rigtig støjsvag, selvom der sidder en anden udstødning på. En gianelli go - det er en "tun"udstødning ik? Eller laver de også std. modeller?

Her er lidt billeder fra den tidligere ejers annonce:

[Image: t1.jpg]
[Image: t2.jpg]
[Image: t3.jpg]

Den kører en 80-90 km/t på det meget optimistiske speedometer :P

Fik endda en Bieffe hjelm og handsker med 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Har købt en Typhoon. - af 12V - 22-12-2007, 21:57
[Intet emne] - af Christian - 25-05-2008, 20:52

Forum spring: