Søg Garagen Hej Gæst! Register

Relevant kommentar/råd ?
#1
Efter at have været lidt rundt og handle på vej hjem i går, skulle jeg naturligvis have gang i dyret igen, så jeg kunne komme helt hjem.

Maskinen startede med det samme på el, så jeg slukkede igen, da jeg foretrak at trække de 50 meter hen til lysreguleringen frem for at skulle køre omkring en km for at få vendt.

Da jeg skulle i gang igen, ville kassen naturligvis ikke Ond
Op på foden og jok på armen. Kom først i andet hug. I mellemtiden var det så blevet rødt igen.

Mens jeg ventede, kom en gut hen og fortalte mig, at jeg skulle se at få justeret tændingen. Det halve af benzinen løb uforbrændt igennem.
Det ville bringe min økonomi langt ned under 30 km/l, hvilket jeg heldigvis endnu ikke har observeret Fortvivlethock:

Da jeg forsøgte at forhøre mig, om han var klar over at det var en 4-takter, og om hans udtalelse tog højde for det, lød svaret (lidt i stil med): Ja, det burde hjælpe på det også.

Jeg tolker det derhen, at han IKKE var klar over,det med 4-takt motor, men alligevel ..
Hvorfor har jeg tit oplevet, at en kort og ganske villig start (ofte på el) for det meste resulterer i, at den er noget vrangvillig når jeg 1-2 minutter senere skal have gang i den for alvor?

Er det ganske enkelt fordi, der efter den første villige start er for meget benzin i systemet (nærmest druknet), der først lige skal have en chance for at komme væk?

Og hvordan kan ca. 10 tommelfingre som mig :oops: i givet fald kontrollere, om tændingsjusteringen er brugbar?

Kunne dog være, at man lige skulle kaste et blik på tændrøret. Ved ikke lige, hvornår det blev skiftet sidst. Sidste service gav jo ingen smørebrødsseddel, med anvendte stumper mm.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Relevant kommentar/råd ? - af walker1 - 14-12-2007, 16:15
[Intet emne] - af walker1 - 15-12-2007, 10:06
[Intet emne] - af LETSINDIG - 15-12-2007, 15:09

Forum spring: