Søg Garagen Hej Gæst! Register

RPM loft på Big Max
#1
Er der nogen der ved hvordan man kan måle sine RPM uden det store og dyre udstyr. Det behøver vel ikke at være lige på men bare ca?

Jeg kører på en Big Max og forleden dag da jeg havde kørt 30 km ved næsten fuld gas begynder stemplet at "Bremse". Altså den ville ikke rigtig over et vist RPM så begyndte den på det. Sandsynligvis detonerer den for tidligt grundet varme. Når jeg slap gassen og holdt mig lige under "RPM Loftet" (hvor den iøvrigt vibrerer som en fåreklipper i løbetid) var der ikke noget at bemærke.

"RPM Loftet" på min Big Max er 90 km/t og det er med standard gearing. Det er lidt irriterende ikke at komme højere op for den trækker forrygende godt "oppe i det røde felt", som jeg jo ikke kan se.

Er der en nem måde at finde ud af RPM på (mht. lyd måske? frekvens?). Jeg vil jo helst ikke over de 14000 RPM som krumtappen er sat til. Den skulle jo helst holde til at blive kørt på når det bliver sommer også.

Ellers nogle bud på hvad der giver loftet på RPM? Jeg har en Technigas knæk (kan ikke lige huske hvad slags) Sport tror jeg, standard karb. (12mm for pgo?), og polini evo. Er det bare udstødningen der sætter begrænsningen eller skal svaret (ved de høje RPM) findes i tændingen? Vil det hjælpe betydeligt på tophastigheden at skifte til 21mm dell'orto som jeg alligevel skal have gjort snart.

Nogen gode ideer?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
RPM loft på Big Max - af Marqlar - 11-12-2007, 21:16
[Intet emne] - af Kristian - 12-12-2007, 16:34

Forum spring: