Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gode råd og forklaringer udbedes
#1
Som omtalt er der ligesom noget underligt efter dyret kom tilbage fra service.

Det er som om der ikke sker ret meget i vario op til 25-30 km/t.
(Samtlige hastigheder i indlæget er så tæt på de reelle som jeg har kendskab til!)

Herefter skal der ikke mange flere omdrejninger til, før nålen stiger villigt en hel del, omend det tager lang tid.
Når hastigheden er kommet op omkring 40-45, kan jeg skrue ned, falde tilbage, og holde de 35-40, hvor jeg helst ligger, ved noget lavere omdrejninger end f.eks. de 30 på turen op. Den er dog temmelig følsom, og ryger hurtigt længere ned, mens den er mere tøvende opefter.

Toppen ligger lidt højere end tidligere. Omkring 62.

Jeg har tænkt mig at køre en mindre tur i morgen (såfremt vejret tillader) for forsøge at præcisere ovennævnte.

Er der noget, jeg med fordel kan forsøge undervejs ?

Angiveligt er der sat lidt for tunge ruller i. (7g mod 6,5)
Dette dog ret usikkert.

Men hvad hvis man har spændt modholdsfjederen i vario for hårdt?
Kunne det holde rullernes vandring tilbage, som den nærmest forekommer?

Tungere ruller og mindre slip i vario kunne vel forklare den højere tophastighed, men kunne vel også forklare uvillighed til gearing i den lave ende. Eller .. ?

Desværre er jeg ikke den store ørn på det mekaniske, og jeg er heller ikke sikker på, om min tiltro til værkstedet holder. Desuden mangler jeg værktøj til selv at kikke indenfor.

Den der momentmaskine fra T.Hansen, http://www.thansen.dk/product.asp?c=1421...1408939166
kan den f.eks. fjerne møtrikken i vario uden modhold på tandhjulet?
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Gode råd og forklaringer udbedes - af walker1 - 11-11-2007, 01:39
[Intet emne] - af JRC - 11-11-2007, 09:07
[Intet emne] - af kragen - 11-11-2007, 14:30
[Intet emne] - af walker1 - 11-11-2007, 16:13
[Intet emne] - af DutchDK - 11-11-2007, 16:35
[Intet emne] - af kragen - 11-11-2007, 16:36
[Intet emne] - af walker1 - 11-11-2007, 17:19
[Intet emne] - af kragen - 11-11-2007, 17:36

Forum spring: