Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fartgrænser i tyskland
#7
(31-01-2020, 08:26)walker1 Skrev: Jeg har aldrig kørt knallert i Tyskland, men jeg mailede lidt med tysk politi på et tidspunkt, hvor det var en mulighed. (12-13 år siden)
De har lidt underlige regler dernede. De er gået all-EU-in!

Dvs. en dansk 30-knallert betragtes reelt set som en motorcykel og skal køre på vejbanen.
En 25-EU knallert kan køre på cykelstien.
De har det vist også lidt svært ved maskiner uden plader, men dem er der vel heller ikke så mange tilbage af herhjemme? Rullende øjne

Men meget kan have ændret sig. Prøv evt. at finde frem til noget nordtysk (eller hvor du nu skal hen) politi og mail lidt med dem. Det giver også mulighed for at bruge tysk i praksis Grin 
Og rolig, tyskerne er ikke så slemme, selv hvis man brækker deres sprog lidt. Mange virker nærmest overraskede over, at en dansker kan gøre sig forståelig Cool

Jeg har jo kørt nogle ture i Tyskland på den nok så berygtede Big1 (uden plade). Jeg har en enkelt gang snakket med det tyske Politi, men de kunne så se at Big'en var dansk, fordi jeg havde et DK skilt på.

Jeg viste dem selvfølgelig også ansvarsforsikringen, pas og det ekstra papir jeg havde med fra forsikringen, så jeg kunne blive transporteret hjem med ADAC, hvis nu Big'en svigtede.

Jeg skal så være glad for at de ikke tjekkede farten på den, for den lå jo omkring de 70 for fuld rulle, medvind og sol i ryggen Blink med øjet Grin
Ivecar plus 2023.
Svar


Beskeder i denne tråd
Fartgrænser i tyskland - af jonny - 28-01-2020, 19:27
RE: Fartgrænser i tyskland - af Jps - 28-01-2020, 20:18
RE: Fartgrænser i tyskland - af barden - 28-01-2020, 20:59
RE: Fartgrænser i tyskland - af jonny - 28-01-2020, 22:41
RE: Fartgrænser i tyskland - af barden - 28-01-2020, 21:07
RE: Fartgrænser i tyskland - af walker1 - 31-01-2020, 08:26
RE: Fartgrænser i tyskland - af Jps - 31-01-2020, 18:11

Forum spring: