Søg Garagen Hej Gæst! Register

Et "Hovsa" køb
#1
Som nogen ved, købte jeg for lidt over en måned siden en Polo 6N fra 1999 med et massivt opland af heste på hele 60stk!
[Image: Photo-from-Kenneth-1.jpg]

 - Som efter 3½ uge valgte at smide en pakdåse mellem krumtap og blok som resulterede i at den åd 4.5L olie på 1.5 uge og en kobling i oliebad...


Gode råd var dyre (I bogstaveligste forstand), og valget var mellem at enten foretage en reparation (Som potentielt ville blive en af mange til et par tusinde), eller at kigge sig om efter en anden bil.


Jeg smuttede op til Damhus biler i Helsinge for at kigge på en Polo de havde til salg - men endte med noget andet (Og væsentligt sjovere) i samme boldgade;


[Image: 45252613-2170203503194866-341522566583681024-o.jpg]




Nu håber jeg så at springet fra en 99'er til en 04'er var pengene værd!

Info på dyret: '04 Golf 5 lille dieselhakker (De tyske bryggerheste er rare at have) og et par km på klokken - den stod og står stadig som et suttet bolsje (Hvis man kan se bort fra lidt vejstøv og krummer efter en basse i bunden), eftermonteret touch-skærms anlæg, AC der virker, fartpilot  samt nogle modbydeligt behagelige sæder som selv JPS's trænede bagdel ville finde sig på plads i.

Den er altså betydeligt sjovere, og selvom ejerafgiften på "Sådan et svin" er noget højere end på Polo'en kan jeg allerede nu se på brændstof regningerne at den bliver mere økonomisk i det lange løb :o

Jeg håber at have bil i mange år her! Grin
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Et "Hovsa" køb - af dXm - 09-11-2018, 20:20

Forum spring: