Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny VGA Explora kører dårligt
#1
Hej!

Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg godt er klar over at jeg har garanti på scooteren og at thansen burde lave den, men:
- De kan først kigge på den medio Juni.
- Jeg kan ikke undvære min scooter sålænge.

Nu til indlægget:

Jeg har for nylig anskaffet mig en ny VGA Explora scooter. Den har i skrivende stund 120 km på tælleren.
Problemet er at den kører rigtig dårligt ved kvart gas, mellemgas. Den hakker og tøver med at tage gassen og går nogle gange ud. Den går også ujævnt i tomgang. Der er ikke problemer ved fuld gas.

Her er hvad jeg har prøvet:

Stillet febrilsk på blandingsskruen. Jeg kan ikke få den til at køre godt uanset hvordan jeg stiller den. Selvfølgelig kører den bedre på nogle indstillinger end andre. (Skal scooteren egentlig kunne stå i tomgang med blandingsskruen HELT i bund?). Scooteren ændrer forresten ikke omdrejninger når jeg skruer på den. Burde den ikke det?

Og lige for god ordens skyld, er grundstillingen på blandingsskruen 1½ omgang, 2 eller 2½? Der er modstridende oplysninger rundt omkring.

Når jeg holder for luftfilteret, går scooteren ud med det samme. Så tror ikke den trækker falsk luft. Det er jo også en ny scooter.

Jeg begynder at tro, at problemet ikke er blandingsrelateret.

Kan symptomer skyldes:
- Ventiler ?
- Tændingsproblem ?
- Fugt i tændrørshætte ?
- Defekt karburator ?

Hjælp modtages gerne.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Beskeder i denne tråd
Ny VGA Explora kører dårligt - af Buschauffør - 19-05-2017, 15:40
RE: Ny VGA Explora kører dårligt - af tiggi - 21-05-2017, 14:26
RE: Ny VGA Explora kører dårligt - af tiggi - 24-05-2017, 21:23
RE: Ny VGA Explora kører dårligt - af Jps - 08-06-2017, 16:12

Forum spring: